زولبیا و بامیه با بدن شما چه می نماید؟

به گزارش جعبه مهر، یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان سبب می گردد به یکباره مقدار زیادی کالری، قند و چربی وارد بدن گردد.

زولبیا و بامیه با بدن شما چه می نماید؟

محسن اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه از لحاظ علمی ثابت شده است که روغن های سرخ شده به علت ترانس و افزایش اکسیدان منجر به تحریک سلول های سرطانی و ایجاد کبد چرب می شوند، اظهار کرد: تحریک سلول های سرطانی برای دستگاه گوارش از جمله لوزالمعده، معده و کبد چرب خطرناک است.

وی با بیان اینکه غذاهای سرخ شده به علت ماهیت خود روغن و کالری بالایی داشته و در ایجاد کبد چرب نقش دارند، اضافه کرد: زولیبا و بامیه به علت حجم بالای انرژی و دریافت کالری بالا نقش مهمی در چاقی و کبد چرب دارد و بعضی فکر می نمایند با روزه دریافت می توانند کبد چرب را درمان نمایند.

این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: یکی از معضلاتی که در ماه رمضان به وجود می آید این است که در وعده افطار زولبیا و بامیه مصرف می گردد که در دیگر ایام سال مصرف نمی گردد. مصرف غذاهای چرب در طول ماه رمضان افزایش پیدا می نماید که برای سلامت مناسب نیست.

اسماعیلی با بیان اینکه در ماه رمضان مصرف زولبیا و بامیه به یکباره مقدار زیادی کالری، قند و چربی وارد بدن می نماید، گفت: در این ماه در صورت مراقبت نکردن از بدن، قند خون از کنترل خارج شده و متابولیسم بدن به سختی فعالیت می نماید و حتی چربی خون افزایش می یابد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1709

به "زولبیا و بامیه با بدن شما چه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زولبیا و بامیه با بدن شما چه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید