ریاض بیش از 150 میلیون دلار به فرودگاه صنعا خسارت وارد نموده است

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، خالد الشایف مدیر فرودگاه بین المللی صنعاء یمن از خسارت های گسترده ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی به این فرودگاه اطلاع داد.

ریاض بیش از 150 میلیون دلار به فرودگاه صنعا خسارت وارد نموده است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: خسارت های اقتصادی ناشی از تعطیلی فرودگاه صنعاء به 3 میلیارد و 500 میلیون دلار می رسد. در همین حال، خسارت اقتصادی ناشی از حملات مستقیم به فرودگاه بین المللی صنعاء بیش از 150 میلیون دلار بوده است.

لازم به ذکر است، ائتلاف متجاوز سعودی از 9 آگوست سال 2016 ممنوعیت پرواز در فرودگاه صنعاء و تعطیلی آن را اعلام نمود و در طول شش سال گذشته چندین بار این فرودگاه را هدف حمله قرار داده است.

پیش از این مرکز حقوق بشری عین الانسانیه اعلام نموده بود: از زمان شروع تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن تا به امروز 17 هزار و 97 نفر به شهادت رسیده اند که در میان آنها نام قریب به 4 هزار کودک یمنی به چشم می خورد.

مرکز مذکور همچنین عنوان نموده است که از زمان شروع حملات سعودی به یمن تا به امروز قریب به 27 هزار و 500 تَن نیز به شدت مجروح شده اند که در میان آنها نام بیش از 4 هزار کودک یمنی وجود دارد.

در بخش دیگری از گزارش مرکز عین الانسانیه آمده است که سعودی ها در طول این مدت 15 فرودگاه، 16 بندر، 4 هزار و 764 پل و جاده و 307 نیروگاه برق را تخریب کردند. کما اینکه 551 ایستگاه ارتباطی و 2 هزار و 228 مخزن آب را هدف قرار دادند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9572

به "ریاض بیش از 150 میلیون دلار به فرودگاه صنعا خسارت وارد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض بیش از 150 میلیون دلار به فرودگاه صنعا خسارت وارد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید