روش های خانگی تقویت مژه و افزایش رشد مژه

به گزارش جعبه مهر، تقویت مژه با استفاده از مواد طبیعی مانند سرم تقویت مژه خانگی، روغن نارگیل، چای سبز، روغن زیتون، ماساژ دادن پلک و ... از روش های خانگی تقویت مژه است که در این مطلب به آن پرداخته می گردد.

روش های خانگی تقویت مژه و افزایش رشد مژه

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - داشتن مژه های بلند، پرپشت و زیبا آرزوی هر فردی است اما برخی افراد به دلایل مختلف از وراثت گرفته تا ابتلا به بیماری یا عدم مراقبت صحیح از پوست و موی خود، مژه های کوتاه یا کم پشتی دارند یا دچار ریزش مژه هستند. بدون شک شما نیز این روزها تبلیغات گسترده در خصوص انواع قطره ها و داروهای تقویت مو و تقویت مژه را در تلویزیون و خیابان و ... دیده اید که مدعی هستند می توانند باعث بلند و پرپشت شدن مژه های شما شوند اما بهتر است خیال تان را راحت کنیم، هنوز هیچ دارو یا قطره تاییدشده ای برای تقویت مژه ساخته نشده است!

داروها و قطره هایی که در عطاری ها به فروش می رسند نیز، ترکیب معین و تاییدشده ای ندارند و از آنجا که مستقیم روی مژه ها ریخته می شوند، ممکن است وارد چشم شده و بر قرنیه اثر بگذارند و به جز تحریک کوتاه مدت چشم، به مرور بینایی فرد را نیز به خطر بیندازند. به همین دلیل توصیه می گردد، به هیچ وجه گول چنین تبلیغاتی را نخورید و سلامت خود را به خطر نیندازید.

اگر به دلیل ابتلا به بیماری های پلک و مژه، مژه های شما ریخته یا کم پشت شده است، باید به پزشک متخصص مراجعه نموده و دارو و یا پمادهایی که تجویز می گردد را بهره ببرید و توجه داشته باشید که حتی همین پمادها نیز نباید خودسرانه و بدون مشورت با متخصص مصرف شوند.

درست است که دارو، قطره یا پمادی برای تقویت مژه وجود ندارد اما می توان با استفاده از برخی مواد طبیعی و رعایت نکات بهداشتی تا حدودی به تقویت مژه ها پرداخت و از ریزش آن ها جلوگیری کرد.

تقویت مژه با رعایت نکات بهداشتی

بهترین راه چاره علمی و تاییدشده برای داشتن مژه های سالم و پرپشت، شستشوی روزانه و مرتب پلک ها و مژه ها با شامپو بچه است. کافی است، مقداری شامپو را با آب ولرم مخلوط نموده و به آرامی پلک ها را با انگشتان شستشو دهید. این کار به خصوص برای افرادی که در شهرهای عظیم و آلوده زندگی می نمایند، بهترین روش برای مراقبت و تقویت مژه هاست.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از مفیدترین روغن های طبیعی است و در صنعت پزشکی برای ساخت انواع کرم، ماسک صورت و مو از آن به وفور استفاده می گردد. روغن نارگیل اما به تنهایی نیز برای تقویت مژه و مو کافی است. برای این منظور کافی است یک پنبه تمیز را به روغن نارگیل آغشته نموده و آن را به آرامی به مژه ها بمالید. چند ساعت صبر کنید و بعد پلک را با آب خالص شستشو دهید. این کار را مرتب در طول هفته تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

شستشوی مژه ها با چای سبز

مانند مورد قبلی، با شستشوی مداوم مژه ها با چای سبز نیز می توان به تقویت مژه ها یاری کرد. برای این کار بازهم باید مژه ها را با استفاده از یک پنبه تمیز آغشته به چای سبز شستشو و ماساژ دهید. فلانوئید موجود در چای سبز، باعث تحریک رشد و پاکیزگی فولیکول های مژه شده و به رشد بهتر آن ها یاری می نماید.

شانه زدن مژه ها

به منظور مراقبت بیشتر از مژه ها و تقویت آن ها بهتر است روزانه دو مرتبه مژه ها را شانه بزنید. این کار چربی طبیعی پوست را در امتداد مژه ها پخش نموده و باعث تقویت و رشد بهتر مژه ها خواهد شد.

استفاده از روغن زیتون و لیمو ترش

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت، حالت دهی و افزایش رشد مژه هاست. شما می توانید با افزودن مقداری لیمو ترش به روغن زیتون، آن را به یک معجون معجزه گر تبدیل کنید زیرا لیمو ترش یک ماده ضدعفونی نماینده و ضد میکروبی است. کافی است قبل از خواب ترکیب لیموترش و روغن زیتون را به مژه ها مالیده و صبح روز بعد آن را شستشو دهید.

پیروی از یک رژیم غذایی مناسب

داشتن یک برنامه غذایی مناسب و مصرف منظم انواع پروتئین های گیاهی و جانوری، ویتامین ها و همچنین استفاده از مواد غذایی سالم، به رشد مژه ها یاری شایانی می نماید. از جمله این مواد غذایی می توان به انواع ماهی، تخم مرغ، حبوبات، سویا و ماست اشاره کرد.

ماساژ دادن پلک

ماساژدادن مداوم پلک ها باعث افزایش جریان خون در آن ها و در نتیجه رشد بهتر مژه ها می گردد. به این منظور باید ابتدا دست ها را به خوبی شسته و با استفاده از یک پد بهداشتی محل روش مژه ها را به آرامی ماساژ دهید.

و مورد آخر، استفاده از سرم تقویتی خانگی

گفتیم که هیچ داروی خاصی برای تقویت مژه ساخته نشده اما شما می توانید خودتان در منزل یک سرم تقویتی سالم تهیه کنید. برای این کار به روغن نارگیل، لیمو ترش تازه و روغن اسطوخودوس احتیاج دارید. کافی است یک قطره اسانس یا روغن اسطوخودوس را با یک قطره آب لیمو ترش و روغن نارگیل ترکیب کنید و روزانه از آن برای ماساژ دادن پلک بهره ببرید.

خاصیت ضدعفونی نمایندگی لیمو ترش به همراه خواص فوق العاده اسطوخودوس و روغن نارگیل به مرور زمان باعث تقویت مژه های شما خواهد شد.

امیدواریم با استفاده از این مواد طبیعی و این راهکارهای ساده بتوانید از ریزش مژه ها جلوگیری نموده و به رشد و پرشت تر شدن آن ها یاری کنید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8785

به "روش های خانگی تقویت مژه و افزایش رشد مژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های خانگی تقویت مژه و افزایش رشد مژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید