روحانی سردیس سرباز هخامنشی را به ایران آورد

به گزارش جعبه مهر، هم زمان با بازگشت رئیس جمهوری از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، سردیس سرباز هخامنشی که به صورت غیرقانونی از ایران خارج شده بود، به ایران بازگشت.

روحانی سردیس سرباز هخامنشی را به ایران آورد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر درباره این سردیس گفت: نقش برجسته سردیس هخامنشی (سر سرباز هخامنشی) حدود 80 سال پیش به صورت غیر قانونی از ایران خارج شده بود که با رایزنی های بین المللی و نیز پیگیری های حقوقی چندی پیش پیروز شدیم این نقش برجسته ارزشمند را از دادستانی نیویورک تحویل بگیریم.

او افزود: این اثر 90 سال پیش در ایران کشف شد و چند سال بعد از ایران خارج شد و از کانادا و آمریکا سر در آورد که خوشبختانه بعد از پیگیری های حقوقی، در دولت تدبیر و امید پیروز به بازگراندن این اثر ارزشمند تاریخی شدیم.

این اثر تاریخی سال گذشته در حراجی در نیویورک کشف شد و با ارائه اسناد به دادستانی نیویورک مشخص شد که متعلق به ایران است و به صورت غیرقانونی به فروش گذاشته شده است.

بازرسان این پرونده اعلام کرده اند این نقش سنگی که 1.2 میلیون دلار ارزش دارد و در اختیار دو فرد ساکن لندن بوده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2605

به "روحانی سردیس سرباز هخامنشی را به ایران آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی سردیس سرباز هخامنشی را به ایران آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید