رمز و راز های موفقیت پارسا خائف در عصر جدید

به گزارش جعبه مهر، گفت و گوی خواندنی ما با پارسا خائف نفر سوم مسابقه استعدادیابی تلویزیون را از نظر می گذرانید.

رمز و راز های موفقیت پارسا خائف در عصر جدید

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، وقتی برای آخرین بار روی صحنه می آید دل توی دلش نیست. بار ها سوت و جیغ حاضران در سالن را شنیده است، اما این بار همه چیز فرق می نماید. این بار آمده تا اثبات کند که یک نوجوان هم می تواند در میان بزرگ تر ها سری از میان سر ها درآورد. ساعت از 12 بامداد می گذرد و پارسا که خسته به نظر می رسد همه انرژی اش را جمع نموده است تا لحظه اعلام نتایج، صحنه را بترکاند. لحظه اعلام آرای مردمی می رسد .

از قبل پیش بینی نموده که قهرمان فصل اول عصر جدید می گردد. مجری برنامه اسامی برنده ها را به ترتیب از نفر پنجم، اعلام می نماید. حالا انگار هیجانی ترین لحظه زندگی یک هنرمند دهه هشتادی است. پنجم؟ نه. چهارم؟ نه. پارسا خائف با بیش از پنج میلیون و 700 هزار رأی مردمی، نفر سوم مسابقه استعدادیابی تلویزیون می گردد. حالا او یک قهرمان است و صاحب 100 میلیون تومان جایزه و قرار است به زودی یک قطعه اختصاصی برای یکی از برنامه های شبکه 3 بسازد. گفت وگوی مفصل ما با این پسر خوش صدا را از دست ندهید .

داستان تولد یک ستاره

برگزیده جشنواره ملی موسیقی جوان و برگزیده جشنواره بین المللی شمس و مولانا بخشی از افتخارات پارسا تا قبل از عصر جدید است. می خواهم بگویم این طوری نبوده که یک شبه به تلویزیون بیاید، چندتا آواز بخواند و معروف گردد. این پسر خوش صدای اردبیلی از سه، چهارسالگی خوانندگی را آغاز نموده و حالا این همه هوادار پیدا نموده است .

شاید شما هم تعجب نموده باشید که پارسا چطور شعر های به این سختی را می خواند، خودش شرح می دهد: یک خواننده موسیقی سنتی، بیشتر از همه چیز با شعر سروکار دارد و من هم در فضایی رشد نموده ام که همه اهل شعر و شاعری هستند. فکر می کنم راز ماندگاری آواز های سنتی همین است که خواننده معنی و مفهوم شعر را درک کند. البته اعتراف می کنم که درک برخی اشعار به دلیل زبان عمیق شعری آن ها برایم سخت است، اما راهش را پیدا نموده ام؛ سراغ خانواده ام می روم و یاری می گیرم .

از پارسا می پرسم چرا همسن وسال هایش با موسیقی سنتی غریبه اند؟ می گوید: بیشتر نوجوان ها حتی بزرگ تر ها هیجان دوست دارند و شاید برای همین موسیقی پاپ بیشتر با سلیقه شان جور است. از طرفی به نظر من موسیقی سنتی از فرهنگ اصیل خودمان سرچشمه می گیرد و نباید فراموش گردد و در این راه خیلی چیز ها تاثیر دارد .

مثلا برنامه عصر جدید می تواند در این زمینه یاری کند. وقتی دوستان من می بینند که یک نفر همسن خودشان با ابزار موسیقی فاخر و اصیل به فینال برنامه رسیده علاقه مند می شوند که به سمت موسیقی اصیل ایرانی بیایند. خیلی ها می پرسند ممکن است در آینده پاپ بخوانی؟ همین جا اعلام می کنم که برای من همه سبک های موسیقی قابل احترام هستند، ولی به خاطر علاقه ای که به ترانه های سنتی دارم، سبک موسیقی ام را تغییر نمی دهم .

معروف شدن چه حالی دارد؟

صحبت مان به سمت عصر جدید می رود. از حس وحال اجرا در یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی می پرسم. پارسا می گوید: عصر جدید، مسابقه هیجان و استرس بود. از یک طرف برای اجرا در این برنامه هیجان داشتم و از طرف دیگر موقع اعلام نتیجه داوران، استرس زیادی را تحمل می کردم. در چند مرحله آخر هم که رای گیری مردمی به برنامه اضافه شد، کار ما سخت تر شد .

چون باید چند روز هم برای رای گیری صبر و باز هم استرس تحمل می کردم. سخت ترین لحظه برنامه هم هنگام اعلام نتیجه آرای مردمی بود که نمی دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد. می خواهم بدانم معروف بودن چه حسی دارد، پارسا جواب می دهد: از بچگی همواره با خودم فکر می کردم که معروف شدن چقدر سخت است .

به این فکر می کردم آدم معروف ها وقتی پای شان را از خانه بیرون می گذارند چطور رفتار می نمایند که هم خودشان اذیت نشوند و هم مردم را ناراحت ننمایند؛ حالا این چیزی است که این روز ها خودم هم با آن درگیر هستم. مثلا وقتی قبل از اجرای فینال به مشهد آمدم حجم محبت مردم به قدری زیاد بود که نمی توانستم سر موقع به برنامه های دیگرم برسم .

شاید این هم یکی از بدی های شهرت باشد که همه زندگی آدم را تحت تاثیر قرار می د هد البته این چیز ها برای من شگفت انگیز هم هست. معتقدم شهرت نباید باعث گردد که شخصیتم تغییر کند. چون اگر هنری دارم، مخاطبش مردم هستند و آن ها باید من را دوست داشته باشند. پس سعی می کنم حالا همان رفتاری را داشته باشم که قبلا داشتم .

خواننده ای که نزدیک بود فوتبالیست گردد !

خواننده ای که عصر جدید را به بارسلونا ترجیح داد؛ احتمالا ویدئویی با این کپشن در فضای مجازی دیده باشید که پارسا در آن می گوید: قرار بود تا چند روز دیگر به ترکیه بروم تا با نونهالان تیم بارسلونا بازی داشته باشیم. وقتی صحبت مان به سرگرمی های مورد علاقه می رسد، درباره این ویدئو از پارسا سوال می کنم. می گوید: حسابی اهل فوتبالم. حتی جزو بازیکنان آموزشگاه علی دایی هستم، اما وقتی به عصر جدید آمدم فقط و فقط به یک چیز فکر کردم؛ این که آواز بخوانم و دوستانم را با موسیقی سنتی آشنا کنم .

از آن جا که پارسا را با یک برنامه استعدادیابی می شناسیم، کمی با هم درباره استعداد گپ می زنیم. این خواننده نوجوان معتقد است که برای خواندن هم به استعداد احتیاج داریم و هم دانش و می گوید: فارغ از صدای خوب که تا حدودی ذاتی است باید صدا را پرورش داد و به سختی تمرین کرد. ما هفت دستگاه موسیقی و پنج آواز داریم که هرکدام چندین گوشه دارند و برای یادگرفتن شان تمرین زیادی ضروری است و صدای خوب کافی نیست. تازه صدا اگر پرورش پیدا نکند، هیچ وقت کشف نمی گردد .

منبع: خراسان

،

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2904

به "رمز و راز های موفقیت پارسا خائف در عصر جدید" امتیاز دهید

2 کاربر به "رمز و راز های موفقیت پارسا خائف در عصر جدید" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز و راز های موفقیت پارسا خائف در عصر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید