رقابتی سخت تر از همواره

سال ها بود که انحصار خودروهای شاسی بلند در اختیار خودروسازان آمریکایی مانند شورولت و فورد و همچنین خودروسازان ژاپنی مانند نیسان (Nissan) و تویوتا (Toyota) بود. با گذشت زمان و هجوم مشتریان به سوی انواع خودروهای شاسی بلند (SUV)، سایر خودروسازان نیز دست به فراوری و طراحی نمونه هایی از این خودروها در اندازه های مختلف زدند. کمپانی کیا موتورز کره ای جزو همین دسته است و البته درحال حاضر رقبای زیادی پیش رو دارد.

رقابتی سخت تر از همواره

مقایسه با نیسان ایکس تریل

در سینه نیسان ایکس تریل واردشده به ایران یک موتور 2400 سی سی 4 سیلندر قرار گرفته است. نیسان ایکس تریل به لطف این پیشرانه قدرتمند، مالی و پربازده قابلیت فراوری 171 اسب بخار قدرت در 6000 هزار دور و 233 نیوتن متر گشتاور را داراست که کاملاً مناسب یک کراس اوور با این ابعاد، وزن و بدنه است. جعبه دنده خودروی نیسان ایکس تریل از نوع CVT و ایکس ترونیک است که با پیشرانه نیسان ایکس تریل به طور کامل هماهنگ است و از نظر عملکرد هم بسیار سریع، دقیق، هوشمند و نرم عمل می نماید و انتقال قدرت بسیار لذت بخشی دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر نیسان ایکس تریل 9.4 ثانیه است و به راحتی تا بیش از 190 کیلومتر بر ساعت هم می تواند سرعت بگیرد که نسبت به بسیاری خودروهای رقبا، به خصوص کره ای ها، رجحان محسوسی دارد. مصرف سوخت ترکیبی نیسان ایکس تریل مالی 8.3 لیتر است و استاندارد یورو 6 را دارد و خودروی پاکی محسوب می گردد.

نیسان ایکس تریل کاملاً مجهز و برخوردار از ویژگی هایی مانند سقف پانورامایی، چراغ های روز روشن LED ، لامپ های زنون و رینگ های 18 اینچی آلیاژ آلومینیومی است که ایکس تریل را خودرویی زیبا و دل نشین، جذاب و فریبنده و همه پسند و هماهنگ ساخته است. فضای کابین جادار و گسترده و لذت بخش است. جایگاه ها نرم و ارگونومیک هستند و بدن را به خوبی دربر می گیرند. سقفش پاناروما است و امکانات رفاهی و ایمنی کامل و متنوعی هم در آن در نظر گرفته شده است. به لحاظ طراحی و امکانات رفاهی، کیا سورنتو با نیسان ایکس تریل در یک سطح قرار می گیرند.

با این معینات نیسان کاملاً معین است که کیا سورنتو نسل جدید با توجه به قیمت بالای و موتور ضعیفش در برابر نیسان ایکس تریل هیچ حرفی برای گفتن ندارد و جزء ضعیف ترین خودروهای کلاس خودش به شمار می رود. ضمن این که علاوه بر نقاط ضعف حرکتی و عملکردی کیا سورنتو ضعف کیفیتی و ساخت خودرو هم در برابر نیسان ایکس تریل به چشم می آید.

مقایسه با میتسوبیشی اوتلندر 2016

میتسوبیشی اوتلندر 2016 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر خطی با حجم 2360 سی سی است که دارای حداکثر توان خروجی 170 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاور 232 نیوتن متر در دور موتور 4200 دور در دقیقه است. با اعمال تغییراتی در نمای ظاهری میتسوبیشی اوتلندر 2016 شامل چراغ های جلو، جلوپنجره، سپر جلو، ضربه گیرهای کناری کروم دار، چراغ های عقب، سپر عقب و.. .با یک خودروی جذاب روبه رو هستیم که چیزی از رقبای پرزرق و برق کره ای کم ندارد.

همچنین، این خودروی ژاپنی مجهز به یک جعبه دنده پیشرفته CVT است که قابلیت تعویض دستی را نیز در خود جای داده است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 10.5 ثانیه است که با توجه به کلاس خودرو عدد قابل قبولی است. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی میتسوبیشی و سورنتو تقریباً در یک سطح قرار می گیرند. اما درکل میتسوبیشی کیفیت ساخت بالاتری دارد و مصرف سوختش کم تر است. و ارزان تر از کیا سورنتو است و قابلیت آفرود بهتری هم نسبت به سورنتو دارد. در سرانجام باید گفت که کیا سورنتو با وجود این که خودروی قابلی است، اما همچنان در تکنولوژی ساخت و کیفیت پشت سر میتسوبیشی اوتلندر قرار می گیرد.

منبع: دیوار

به "رقابتی سخت تر از همواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابتی سخت تر از همواره"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید