رضاییان: استعفای تاج فرار رو به جلو نیست

به گزارش جعبه مهر، مسعود رضاییان که حالا در مسند عضو هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان نیز قرار گرفته است درباره دلایل استعفای رئیس فدراسیون فوتبال صحبت نموده است.

رضاییان: استعفای تاج فرار رو به جلو نیست

روزنامه ایران ورزشی،مهندس مسعود رضاییان یکی از مدیران پیروز در عرصه فوتبال ایران است که در زمان مدیریتش حتی فولاد به مقام قهرمانی لیگ هم رسید. او که حالا در مسند عضو هیأت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان نیز قرار گرفته است به بهانه استعفای مهدی تاج، مخاطب گفت و گوی ما شد تا از او دلایل استعفای رئیس فدراسیون فوتبال را بپرسیم.

تغییر در بالاترین سطح فدراسیون فوتبال از نگاه شما؟!

در ذات کلی انسان این خاصیت وجود دارد که به طور کلی در مقابل تغییر مقاومت می نماید و حتی اگر در بدترین شرایط هم باشید به نوعی در این زمینه واکنش نشان می دهید. تغییرات هر بار به دلایلی رخ می دهد و به هر حال اصلی غیر قابل پیشگیری است.

اما برخی ها استعفای تاج را به دلیل مشکلاتی که بعد از قطع همکاری با ویلموتس به وجود آمد و حتی به دلیل غرامت سنگین فدراسیون، به نوعی فرار رو به جلوی آقای تاج عنوان کردند!

نه، من نمی توانم استعفای آقای تاج را فرار رو به جلو بدانم چون ما باید از نیت افراد و از کارشان اطلاع دقیق داشته باشیم و بعد آنها را قضاوت نموده و با آنها رفتار کنیم اما ما سریع نظر می دهیم که ممکن است این رفتارمان ما را با خطا روبرو سازد. در ایران معمولاً افراد بر اساس رابطه ای که دارند در خصوص اشخاص نظر می دهند که ممکن است در این صورت گاهاً نظراتمان دقیق و کارشناسی هم نباشد.

اما این بار بحث بر سر تغییر در جایگاه ای است که به نوعی منافع فوتبال ملی و تصمیم گیری بسیار مهم در خصوص فوتبالمان به آن بستگی دارد؟

ما نباید در این رابطه دچار خطا شویم. جایگاه هم مهم نیست بلکه به هر حال فردی می رود و فرد دیگری جایگزین می گردد!

با این وجود از دیدگاه شما چه موضوعی در این تغییر حائز اهمیت است؟

به نظرم جایگاه مهم نیست بلکه نکته مهم و اساسی سیستم است و ما باید این سیستم را در فدراسیون هایمان مورد ارزیابی قرار دهیم که سیستم های پردازشگری و خروجی مان چه بوده است و اشراف کامل داشته باشیم که این سیستم به نحو کامل اجرا گردد.

شما به رئیس مستعفی فدراسیون چه نمره ای می دهید؟

من نمی توانم از عدد خاصی صحبت کنم اما در مجموع من عملکرد ریاست فدراسیون را در طول مدت زمان ریاست شان قابل قبول می دانم.

ملاک تان برای قابل قبول بودن عملکرد تاج چیست؟

من فکر می کنم در زمان آقای تاج پیروزیتی در زمینه کار آموزشگاه نداشتیم. تیم امید ما هیچ وقت پیروز نبود و در زمینه تیم های پایه عملکرد قابل قبولی نداشتیم اما در زمینه تیم ملی بزرگسالان از این حیث که چند بار راحت به جام جهانی رفتیم و در فوتسال و فوتبال ساحلی و بقیه عرصه ها پیروز عمل کردیم شرایط خوبی را سپری کردیم. به همین دلیل من عملکرد آقای تاج را مثبت و قابل قبول می دانم هر چند که نمره دادن را سخت می دانم و نمی توانم نمره و عدد خاصی را مطرح سازم.

بیماری را دلیل قابل قبولی برای کناره گیری آقای تاج می دانید؟

من دقیقاً دلیل کناره گیری رئیس فدراسیون را نمی دانم اما اگر بیماری ای بوده که آسیب می رسانده به هر حال رئیس فدراسیون استعفا داده است با این وجود من می گویم نباید دنبال دلایل استعفا باشیم و باید به این فکر کنیم که دنبال بهترین فرد و جایگزین و انتخاب باشیم و دنبال آزمون و خطا نباشیم.

شفاف تر در این رابطه حرف می زنید؟

ما سیستم ثبت وقایع را داریم، سیستمی که جامع و فراگیر نبوده اما صرفنظر از این موضوع سیستم باید کارش را فارغ از اینکه چه کسی رئیس است و ... انجام دهد. اجرای دقیق سیستم و پیش بردن صحیح کارها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما معمولاً تغییرات در فوتبال ما خوب و پیروز نبوده است. ما نمونه این تغییرات را در باشگاه هایمان حتی باشگاه های بزرگمان شاهد بوده ایم که عملاً چندان هم پیروز نبوده است. این به آن معناست که فقط دنبال تغییر بوده ایم اما دنبال بهبود نبوده ایم. در حال حاضر هم باید نگاه ما این باشد که سیستم را جا بیندازد و نگاه فردی نداشته باشیم هر چند که خود من در این رابطه با نگرانی های زیادی روبرو هستم!

چه نگرانی؟!

من از این می ترسم که افراد مجمع با لابیگری فردی را انتخاب نمایند که حائز شرایط لازم نباشد و در واقع فردی خارج از حلقه دوستانشان در این زمینه قرار نگیرد. به همین دلیل هم نگران انتخاب رئیس فدراسیون آینده هستم.

نظر شخصی تان چیست و فکر می کنید چه کسانی از نظر شما بهترین افراد برای سمت ریاست فدراسیون هستند؟

نظر شخص من آقایان صفایی و دادکان هستند و من خودم شیفته صفایی فراهانی هستم و علاقه زیادی به آقایان دادکان و صفایی فراهانی دارم و آرزویم است که آنها برگردند اما به هر حال این نظر من است و شاید اگر طرح نویی بیاید بهتر باشد. از همین رو ما نباید در گذشته خودمان بمانیم و باید به دنبال طرح های جدید برویم و ببینیم چه کسی چه برنامه ای دارد. در این بین منظورم این نیست که مثلاً قطر شویم یا ژاپن بلکه بهترین فرد را بر اساس برنامه اش انتخاب کنیم و بهترین راه را برای پیشرفت فوتبالمان پیش بگیریم.

*مصاحبه از ناصر قراگزلو

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4463

به "رضاییان: استعفای تاج فرار رو به جلو نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضاییان: استعفای تاج فرار رو به جلو نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید