رشته های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مریوان گسترش می یابد، جزئیاتی از دستگاه تیلر چندکاره

به گزارش جعبه مهر، مسئول پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی مریوان با بیان اینکه کشت زعفران از جمله طرح های اجرایی این واحد دانشگاهی است، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود گسترش رشته های کشاورزی در دستور کار واقع شده است.

رشته های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مریوان گسترش می یابد، جزئیاتی از دستگاه تیلر چندکاره

کمال قادری در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان گفت: با توجه به اینکه به تازگی این پست را تحویل گرفته ام؛ اما باید گفت که هر ساله در دوره های قبل مراسم هفته پژوهش برگزار و از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی قدردانی شده است.

مسئول پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان یادآور شد: در این مراسم دانشجویان برتر نیز که دستاوردی در زمینه اختراع و .... داشته باشند، قدردانی و تجلیل می شوند.

قادری اعلام کرد: اکنون طرح های دانش بنیانی در دانشگاه داریم که مراحل اولیه کار آنها اجرا شده و برخی از این طرح ها در حال اجراست و تعدادی نیز طرح توجیهی آنها را نوشته و برای تأیید و اخذ مجوز ارسال نموده ایم که در صورت تأیید باید به مرحله اجرا برسد.

دستگاه تیلر چندکاره چه خصوصیاتی دارد

وی درباره محصول دانش بنیان یا اختراعی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان اجرا شده اظهار کرد: دستگاه تیلر چندکاره به عنوان محصول دانش بنیان ساخته شده که در کشاورزی و برف روبی قابل استفاده است. این محصول بومی سازی و با قیمت خیلی پایین تر در مقایسه با مشابه خارجی فراوری شده و کارایی های بیشتری دارد.

(تیلر چندمنظوره توسط جوان مخترع مریوانی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان ساخته شد.

در این اختراع هدف نهایی طراحی تیلر با قابلیت های؛ بهبود سیستم تعادل و طراحی و ساخت شاسی چهار چرخ، استفاده از سیستم تعلیق و ترمز و فرمان مانند خودروهای سواری، قابلیت حمل تریلی، طراحی باکت برف روب جلو و باکت شخم زن به همراه کنترل دستی برای باکت ها، استفاده از موتور سبک و با قدرت بالا که مهم ترین پارامتر در طراحی تیلر است و طراحی و ساخت بدنه مناسب و سیستم برق و روشنایی مناسب و ساخت سیستم دنده عقب برای تیلر مدنظر است.

از مهم ترین مزایای این تیلر قابلیت جداسازی قسمت های مختلف از جمله شاسی و چرخ جلو تیلر، تعادل بسیار خوب برای کار در زمین های ناهموار، قابلیت حمل اوپراتور به محل کار مانند خودرو و تفکیک پذیری سیستم شخم زن با اهرم از تیلر است.

در صورت تمایل می توان تیلر را به تیلرهای معمولی که داری سیستم فرمان دستی دوچرخ هستند، تبدیل و مانند تیلرهای معمولی کار کرد.)

پرورش زعفران از جمله طرح های دانش بنیان است

مسئول پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان ادامه داد: پرورش زعفران هم از جمله طرح های دانش بنیان این واحد دانشگاهی است که سال جاری مقداری برداشت شد؛ اما هنوز به حدی نرسیده که بتوان آن را تجاری سازی کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اکنون روی طرح سلول های خورشیدی در حال کار هستیم، درباره مجله های پژوهشی و تحقیقات علمی در واحد دانشگاهی مریوان به خبرنگاران گفت: اکنون صاحب امتیاز هیچ مجله ای نیستیم؛ چراکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان یک واحد کوچک بوده، البته سعی ما بر این است که حداقل یک مجله داشته باشیم.

جزئیاتی از طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی

قادری درباره طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان اظهار کرد: حدود هفت یا هشت طرح درون دانشگاهی داریم که تقریباً چند مورد به انتها رسیده و چند مورد دیگر هنوز در جریان است.

وی اعلام کرد: مشکل کمبود امکانات و دوری از مرکز باعث شده ظرفیت هایی مانند اعضای هیئت علمی فرهیخته که از لحاظ مقالات، طرح های پژوهشی، رزومه های آموزشی و فعالیت های دیگری که دارند به چشم نیاید.

مسئول پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان گفت: مشکل اساسی که در این واحد دانشگاهی با آن روبرو هستیم این است که برای مثال در رشته های فنی امکانات خوبی داریم؛ اما در رشته کشاورزی با توجه به اینکه ظرفیت منطقه ما از نظر کشاورزی خیلی بیشتر از رشته هایی مانند پزشکی است، هیچ امکاناتی نداریم.

قادری اعلام کرد: به تازگی در رشته های کشاورزی با توجه به ظرفیت مناسب منطقه و همکاری و مساعدت مرکز استان و برنامه ریزی های اجرا شده درصدد گسترش این رشته ها و تهیه امکانات و تجهیزات مرتبط هستیم.

انتهای پیغام/4117/4062/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5580

به "رشته های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مریوان گسترش می یابد، جزئیاتی از دستگاه تیلر چندکاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مریوان گسترش می یابد، جزئیاتی از دستگاه تیلر چندکاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید