دیدار ولی عهد ابوظبی با رئیس جمهور مصر

به گزارش جعبه مهر، ولی عهد ابوظبی در سفری به مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات منطقه و چالش های پیش روی کشورها از جمله تروریسم گفت وگو کرد.

دیدار ولی عهد ابوظبی با رئیس جمهور مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تأکید کرد که امارات قدردان نقش مصر در حفظ امنیت عربی است و به آن افتخار می نماید.

بن زاید توضیح داد که امارات برای تقویت هماهنگی و مشورت با قاهره به خصوص در مرحله ای که چالش ها و تهدیدات علیه امنیت منطقه عربی و ثبات آن از جمله خطر افراطی گری و تروریسم تشدید شده است، کوشش می نماید.

به نوشته روزنامه اماراتی البیان، بن زاید و السیسی همچنین روابط دو کشور و پاره ای از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک را آنالیز کردند.

دو طرف همچنین چالش ها و بحران های تعدادی از کشورهای عربی و کوشش های انجام شده برای عبور از این چالش ها به اضافه اهمیت هماهنگی و همبستگی عربی به منظور حفظ امنیت منطقه و ثبات آن را مورد آنالیز قرار دادند.

بن زاید گفت که امارات اهتمام ویژه ای به توسعه روابط برادرانه و همکاری و هماهنگی مشترک با مصر دارد.

ولی عهد ابوظبی در ادامه توضیح داد که موضع ثابت امارات در حمایت از مصر و ایفای نقش آن در دنیا عرب، جزء اصلی سیاست خارجی امارات است.

ص

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1405

به "دیدار ولی عهد ابوظبی با رئیس جمهور مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار ولی عهد ابوظبی با رئیس جمهور مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید