دفتر کار مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟

به گزارش جعبه مهر، امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی، نیاز سازمان ها به حضور فیزیکی در یک مکان تعیین کاهش یافته است و بخش بزرگی از کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها از دفتر کار مجازی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

دفتر کار مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی، نیاز سازمان ها به حضور فیزیکی در یک مکان مشخص کاهش یافته است و بخش بزرگی از کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها از دفتر کار مجازی برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند. تمایل شرکت ها به استخدام نیروهای فریلنس و دورکار نیز روز به روز در حال افزایش است و شرکت ها به منظور کاهش هزینه و انعطاف پذیری بیشتر از گذشته به این سمت حرکت کرده اند. درهمین راستا با توجه به اهمیت و فرایند رو به رشد دفاتر کار مجازی در کشور در این مقاله قصد داریم به معرفی مفهوم دفتر کار مجازی بپردازیم و مزایای استفاده از آن را بیان کنیم.

دفتر کار مجازی یک سرویس است که به کسب و کارها این امکان را می دهد تا بدون نیاز به یک مکان بتوانند کارهای خود را انجام دهند. دفتر کار مجازی بیشتر برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها که سرمایه کمی دارند، مناسب است. همچنین فریلنسرها و افرادی که به صوت دورکار فعالیت می کنند، می توانند با استفاده از این سرویس با نام شرکت خود در منزل یا هر مکان دیگری کار کنند. البته دفتر کار مجازی برای شرکت های بزرگی که از تعداد زیادی فریلنسر برای فعالیت های خود استفاده می کنند نیز انتخاب مناسب و مقرون به صرفه ای است.

دفاتر کار مجازی امکاناتی نظیر آدرس پستی، شماره تلفن، مرکز تماس، کنفرانس ویدیویی، ایمیل سازمانی و غیره را در اختیار شرکت ها قرار می دهد. در صورت برقراری ارتباط با این شماره ها، تماس ها به صورت اتوماتیک با تیم منشی مجازی این سرویس و با نام آن شرکت پاسخ داده می شود.

این سرویس در واقع به کسب و کار شما به عنوان یک فریلنسر یا شرکت تازه تاسیس اعتبار می بخشد و با هزینه کمی می توانید مشتریان را به کسب و کار خود جذب کنید و با پرداخت اشتراک ماهیانه می توانید از دفتر کار مجازی و امکاناتی که شرکت های سرویس دهنده برای شما فراهم کرده است، استفاده کنید.

مزایای استفاده از دفتر کار مجازی

همانطور که گفتیم، دفتر کار مجازی مزایای زیادی برای شرکت ها به خصوص استارتاپ ها دارد و روز به روز به محبوبیت آن افزوده می شود. در ادامه تعدادی از مزایای این سرویس را معرفی می کنیم:

  • اعتباربخشی به کسب و کار

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این سرویس، اعتباردهی به شرکت های کوچک است. این سرویس نام شرکت شما را در لیست شرکت های معتبر قرار می دهد و آدرسی را به عنوان مکان شرکت شما ثبت می کند. به این وسیله افراد به کسب و کار شما اعتماد بیشتری خواهند داشت و آدرس واقعی شما نمایش داده نمی شود.

همچنین با استفاده از سرویس تلفن ثابت ابری (cloud) ارائه شده در دفتر کار مجازی، هیچ تماسی را از دست نخواهید داد. با ضبط و ذخیره تماس ها توسط این سرویس و همچنین قابلیت استفاده از منشی مجازی، پاسخگویی شما به مشتریان با دقت و نظارت انجام می شود و اعتماد کاربران به کسب و کار شما افزایش می یابد.

  • کاهش هزینه ها

همانطور که می دانید، راه اندازی یک شرکت امری بسیار سخت و پرهزینه است. هزینه هایی مانند اجاره ملک، خرید تجهیزات، استخدام نیرو، بیمه، مزایا و سایر موارد از نیازهای اولیه برای راه اندازی یک شرکت کوچک است. با استفاده از سرویس دفتر کار مجازی و به کارگیری نیروهای فریلنس، این هزینه ها حذف می شود و تنها لازم است مبلغی را برای اشتراک سرویس دفتر کار مجازی پرداخت کنید.

هزینه های دیگری مانند هزینه بنزین، کرایه تاکسی و وسایل نقلیه عمومی، غذا و سایر نیازها نیز به طور چشمگیری برای کارمندان کاهش می یابد. به عبارت دیگر، به کارگیری سرویس دفتر کار مجازی هم برای صاحب کار و هم برای کارمند مقرون به صرفه است.

  • افزایش تعداد افراد مشغول به کار

وقتی به محیط فیزیکی نیازی نباشد و هر فردی قادر باشد از هر جایی وظایف خود را انجام دهد، دیگر مشکل کمبود جا و امکانات مطرح نیست. در نتیجه آن شرکت می تواند افراد دیگری را استخدام کند تا به طور دورکاری در هر جایی که هستند با آن ها همکاری کنند.

این مورد مزیتی برای صاحب کسب و کار و همچنین کارمندان به حساب می آید. شرکت می تواند با به کارگیری کارمندان بیشتر، بازدهی بهتری کسب کند و از طرف دیگر افراد بیشتری استخدام می شوند و به نوعی اشتغال زایی صورت می گیرد.

  • مدیریت کامل تماس ها و ارتباط بهتر با مشتریان

سرویس دفتر کار مجازی یک تلفن ثابت سازمانی ابری به هر شرکتی اختصاص می دهد که قابل انتقال بوده و می توان داخلی های متعددی را برای هر فرد در هر نقطه ای تعریف کرد. در نتیجه کارمندان در هر مکانی که باشند می توانند به تماس ها پاسخ دهند و ارتباط خود را با مشتریان به درستی حفظ کنند.

این سرویس تلفن ثابت سازمانی ابری مستقل از اندازه سازمان، به مدیران این امکان را می دهد تا با افزایش و کاهش تعداد کارمندان خود، بدون هیچ مسئله ای تعداد داخلی های کسب و کار خود را تغییر دهند. همچنین نیازی به صرف هزینه برای سرورهای گران قیمت نیست و تمامی این تجهیزات از سمت شرکت ارائه دهنده خدمات، تامین و نگهداری می شود.

رسپینا به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده سرویس تلفن ابری (cloud)، محصول خود با نام نکسفون پرو را به بازار عرضه کرده است. با استفاده از آن می توانید باپرداخت هزینه مقرون به صرفه ای از تمامی امکانات و خدمات یک تلفن ثابت سازمانی بهره مند شوید و در دفتر کار مجازی خود از این سرویس استفاده کنید. این سرویس امکان دسترسی به تلفن سازمانی را در هر نقطه ای از کشور از طریق اپلیکیشن و پنل وب نکسفون فراهم می آورد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید این فرم را تکمیل فرمایید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4973

به "دفتر کار مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر کار مجازی چیست و چه مزایایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید