در دومین سه شنبه عظیم چه گذشت؟ اوضاع به نفع جو بود یا برنی؟

به گزارش جعبه مهر، ایرنا نوشت: اگرچه برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت در دومین سه شنبه عظیم انتخابات درون حزبی دموکرات ها، جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا را در ایالت داکوتای شمالی شکست داد اما باید ن توانست در چهار ایالت پیروز میدان باشد.

در دومین سه شنبه عظیم چه گذشت؟ اوضاع به نفع جو بود یا برنی؟

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه هیل، سندرز 53 درصد از آرا این ایالت را کسب کرد در حالی که بایدن به کمتر از 40 درصد این آرا رضایت داد.

دومین سه شنبه عظیم انتخابات درون حزبی دموکرات ها 20 اسفند در 6 ایالت میشیگان، میسوری، آیداهو، واشنگتن، می سی سی پی و داکوتای شمالی برگزار گشت و بایدن آرا 4 ایالت میشیگان، آیداهو، میسوری و می سی سی پی را از آن خود کرد. هنوز نتیجه نهایی انتخابات واشنگتن اعلام نشده است.

بایدن با کسب 53 درصد آرا ایالت میشیگان، عظیمترین آرا هیات نمایندگان مربوط به این ایالت با 125 رای را به دست آورده است. سهم آرا سندرز در این ایالت 36 درصد است.

بایدن به دلیل موفقیت در دومین سه شنبه عظیم، توانسته است 823 آرا هیات نمایندگان را در برابر 663 آرا سندرز تصاحب کند.

نامزد دموکرات ها برای دستیابی به نامزدی قطعی این حزب در کنوانسیون ملی دموکراتها که قرار است درماه ژوئیه (تیر ماه) برگزار گردد، به یک هزار و 991 رای هیات نمایندگان احتیاج دارد.

پیشتازی معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا ممکن است سه شنبه هفته آینده در جریان رای گیری در ایالت های آریزونا، فلوریدا، ایلینویز و اوهایو تقویت گردد.

انتخابات مقدماتی در آمریکا که نزدیک به پنج ماه زمان می برد، از این نظر برگزار می گردد تا شمار نامزدها پیش از برگزاری انتخابات سراسری محدود گردد؛ این انتخابات بعنوان ابزاری برای احزاب سیاسی در آمریکا با هدف دست یافتن به یک وحدت نظر روی یک نامزد پیش از انتخابات است.

انتخابات مقدماتی آمریکا در برگیرنده دو نوع انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری 2020 آمریکاست که در ابتدا انتخابات با عنوان انجمن های حزبی (Caucus) و در سرانجام تشکیلات حزبی برای دست یافتن به وحدت نظر و انتخاب نامزد نهایی خود در همایش حزبی- سیاسی (Political convention) که به نشست گزینش نامزد نیز شهره است، برگزار می گردد.

پس از سرانجام یافتن انتخابات مقدماتی که به مدت پنج ماه از ابتدای سال میلادی 2020 تا ژوئن ادامه می یابد، هریک از احزاب همایش حزبی خود را برای تعیین نامزد نهایی برگزار می نماید.

حزب دموکرات همایش حزبی خود را بین 13 تا 16 ژوئیه (23 تا 26 تیرماه 1399) در شهر میلواکی ایالت ویساکنسین برگزار می نماید؛ البته دیگر شهرهای هوستون، تگزاس، میامی و فلوریدا نیز برای این منظور در نظرگرفته شده است.

حزب جمهوریخواه نیز همایش حزبی خود را قرار است در شهر شارلوت (Charlotte) در ایالت کارولینای جنوبی بین 24 تا 27 ماه اوت (3تا6 شهریور 1399) برگزار کند.

310 310

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5172

به "در دومین سه شنبه عظیم چه گذشت؟ اوضاع به نفع جو بود یا برنی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دومین سه شنبه عظیم چه گذشت؟ اوضاع به نفع جو بود یا برنی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید