درگیری های سنگین در اطراف کاخ ریاست جمهوری در عدن

به گزارش جعبه مهر، منابع خبری از درگیری های سنگین میان نیروهای مورد حمایت امارات و نیروهای مورد حمایت عبد ربه منصور هادی وابسته به ریاض در اطراف کاخ ریاست جمهوری در معاشیق در عدن در جنوب یمن خبر دادند.

درگیری های سنگین در اطراف کاخ ریاست جمهوری در عدن

الجزیره از درگیری های سنگین میان نیروهای مورد حمایت امارات و نیروهای مورد حمایت عبد ربه منصور هادی وابسته به ریاض در اطراف کاخ ریاست جمهوری در معاشیق در عدن در جنوب یمن خبر دادند.

این در حالی است که قبلا هم منابع خبری از سقوط آخرین پادگان وابسته به نیروهای مورد حمایت عبد ربه منصور هادی مورد حمایت عربستان در عدن به دست نیروهای مورد حمایت ریاض خبر داده بودند.

لازم به ذکر است که درگیری های شدید میان نیروهای مورد حمایت امارات و عربستان که از چهارشنبه گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و شماری دیگری از نیروهای طرفین را به کام مرگ فرستاده است و شبح مرگ بر خیابانهای عدن سایه افکنده است. به طور کلی شرایط از کنترل خارج شده است.

منابع محلی در عدن به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که تردد در خیابانهای اصلی این شهر در نتیجه درگیری ها فلج شده است و بعضی مناطق مسکونی هم در این درگیری ها هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که قبلا منابع محلی به المیادین اعلام نموده بودند: آنچه در حال حاضر در عدن به ویژه منطقه کریتر مشاهده می گردد جنگ های خیابانی است ، تانک ها و توپخانه وارد خیابان ها شده است ، از خمپاره استفاده می گردد ، شاهد کشته شدن مردم هستیم ، گلوله ها در مناطق مسکونی فرود می آیند. این شرایط در آستانه عید قربان که مردم باید خود را برای خرید عید آماده نمایند مایه تاسف است.

مدرم ابوسراج نایب رئیس دفتر سیاسی الحراک الجنوبی(جنبش جنوب یمن) به المیادین گفت: از زمانی که عدن به عنوان پایتخت موقت مطرح شد به ویژه از سال 2015 ، شاهد کوشش ائتلاف سعودی اماراتی برای تقسیم قدرت در مناطق مختلف عدن هستیم. این روند در ادامه موجب بروز اختلافاتی میان این دو کشور شد و روند کار را از کنترل خارج کرد. اگر بخواهیم واضح تر بگوییم باید گفت که درگیری های کنونی ، درگیری امارات- عربستان است اما خونی که در این درگیری ها بر زمین می ریزد خون یمنی های ساکن مناطق جنوبی است. عربستان از کابینه طرفدار عبد ربه منصور هادی حمایت می نماید و نیروهای مقابل نیز از حمایت امارات بهره می برند. هدف تسلط بر شهر عدن ، بندر عدن ، فرودگاه و در ادامه تسلط بر تنگه باب المندب است زیرا راه این تنگه از بندر عدن می گذرد.

وی اضافه نمود: در گذشته امارات در کابینه یمن نمایندگانی داشت اما به مرور زمان این نمایندگان برکنار شدند. امارات هم پس از برکناری نمایندگانش با بهره برداری از بعضی از شوراها و گروهها سعی کرد دولت موازی تشکیل دهد. امروز درگیری ها در عدن نتیجه رقابت همین دو قدرت موازی یعنی قدرت تحت حمایت عربستان و قدرت تحت حمایت امارات است. ، مهر

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2506

به "درگیری های سنگین در اطراف کاخ ریاست جمهوری در عدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری های سنگین در اطراف کاخ ریاست جمهوری در عدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید