درمان آلزایمر با ارسال امواج الکتریکی عمیق به مغز

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، عصب شناسان قصد دارند با ارسال امواج الکتریکی عمیق به مغز، بیماران مبتلا به آلزایمر را درمان نمایند.

درمان آلزایمر با ارسال امواج الکتریکی عمیق به مغز

گروهی از محققان امپریال کالج لندن و انستیتو تحقیقات فراموشی انگلیس بودجه ای 1.5 میلیون دلاری از چند سرمایه گذار آمریکایی از جمله بیل گیتس برای آزمایش این فناوری دریافت نموده اند.

به همین دلیل آنها 24 بیمار در مراحل اولیه آلزایمر را انتخاب نموده اند تا در آزمایش این درمان شرکت نمایند. این روش درمانی روزانه 2 ساعت و به مدت 2 هفته انجام می گردد.

با یاری این فناوری نوین الکترودهایی به جمجمه متصل می شوند. این الکترودها امواجی بی ضرر با فرکانس بالا به مغز ارسال می نمایند. اشعه های مذکور فرکانس های متغیری بین 2 هزار تا 2500 هرتز دارند و هنگام گذر از روی یکدیگر، یک موج سومی به وجود می آورند که ضعیف و حدود 5 هرتز است.

محققان معتقدند این موج سوم به درمان بیماران یاری کند. این موج در بخش هیپوکامپوس مغز به وجود می آید که مسئول ایجاد خاطرات تازه است. آنها امیدوارند چنین فرایندی میتوکندری این قسمت از مغز را فعال کند. میتوکندری منبع انرژی سلولی است و که در اثر ابتلا به آلزایمر آسیب می بیند.

فرکانس موج سوم در حقیقت با فرکانس روشن شدن سلول های مغز یکسان است و این امر سبب می گردد اعصابی که در نتیجه ابتلا به آلزایمر آسیب دیده اند، دوباره فعال شوند.

آزمایش فناوری روی داوطلبان سالم نشان داد این تکنیک جریان خون به مغز را بیشتر می نماید و به ارتقای نتایج تست شناسایی چهره یاری می نماید.

اما آزمایش بالینی جدید برای نخستین بار با حضور بیماران مبتلا به آلزایمر و از ماه ژانویه 2021 میلادی شروع می گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7572

به "درمان آلزایمر با ارسال امواج الکتریکی عمیق به مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان آلزایمر با ارسال امواج الکتریکی عمیق به مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید