دارویی که در درمان کرونا بازنده شد

به گزارش جعبه مهر، نتایج یک آنالیز تازه حاکی از آن است که داروی روماتیسم در درمان کرونا شکست خورده و نمی تواند در بقای مبتلایان نقش مثبت داشته باشد.

دارویی که در درمان کرونا بازنده شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه حاکی از آن است که داروی روماتیسم در درمان کرونا شکست خورده است.

محققان فرانسوی چندی پیش اعلام کردند، توسیلیزومب، داروی روماتیسم برای درمان عوارض سخت کووید-19، بیماری ناشی از ویروس کرونا، اثرات بسیار مثبت دارد.

توسیلیزومب دارویی است که از آن برای درمان روماتیسم، بیماری های مفصلی و آرتریت استفاده می گردد. استفاده از این دارو همچنین روشی شناخته شده برای سرکوب سیستم ایمنی است تا بیماری های مرتبط با روماتیسم در مدت زمان کمتری بهبود بیابند.

توسیلیزومب که با نام Actemra به بازار عرضه می گردد توسط بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مصرف می گردد و به نظر می آمد این دارو می تواند التهاب ناشی از کووید 19 را کاهش دهد و نقش موثری در جلوگیری از واکنش های شدید و غیرطبیعی سیستم ایمنی موسوم به طوفان سیتوکین در بدن بعضی بیماران بسیار بد حال مبتلا به کووید 19 را داشته باشد.

در حال حاضر، کارشناسان بهداشتی و پژوهشگران نیوجرسی به این نتیجه رسیدند که توسیلیزومب مانع از مرگ نمی گردد و هیچ مدرکی برای حمایت از استفاده از این دارو در مقابله با عوارض تهدید کننده کرونا وجود ندارد.

نتایج مطالعه پژوهشگران نیوجرسی که شامل 132 بیمار بود، نشان داد توسیلیزومب به هیچ وجه میزان بقا را افزایش نمی دهد.

شرکت بیوتکنولوژی Genetech که آزمایش مرحله سوم این دارو را برای بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا انجام داده نتایج پژوهش را ناامید کننده توصیف کرد.

انتهای پیغام/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7003

به "دارویی که در درمان کرونا بازنده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که در درمان کرونا بازنده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید