خیز تارانتینو برای رکوردشکنی در گیشه ، استقبال منتقدان از روایت هالیوودی

به گزارش جعبه مهر، نهمین فیلم کارنامه کوئنتین تارانتینو در آستانه شکستن رکورد افتتاحیه و تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم او در هفته اول اکران است.

خیز تارانتینو برای رکوردشکنی در گیشه ، استقبال منتقدان از روایت هالیوودی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، روزی روزگاری در هالیوود که بهار سال جاری در هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن رونمایی شد، روز آدینه در 3659 سینما در آمریکای شمالی حدود 17 میلیون دلار فروخت و کارشناسان برای آن یک افتتاحیه 41 میلیون دلاری پیش بینی می نمایند. پیش تر انتظار می رفت درآمد این درام تاریخی در هفته اول نمایش حدود 30 میلیون دلار باشد.

رکورد بهترین افتتاحیه تارانتینو تا امروز در دست حرامزاده های لعنتی است که سال 2009 حدود 38 میلیون دلار فروخت اما پرفروش ترین فیلم کارنامه او در بازار داخلی آمریکا جنگوی از بند رسته است با 162 میلیون دلار فروش در سال 2012. بعضی معتقدند روزی روزگاری در هالیوود با وجود شکستن رکورد افتتاحیه، بعید است به مرز 150 میلیون دلار درآمد در منطقه آمریکای شمالی برسد. هر چند فروش بین المللی آن می تواند یک غافلگیری باشد.

از سوی دیگر، سایت معتبر راتن تومیتوز همزمان با نخستین روزهای اکران روزی روزگاری در هالیوود میانگین امتیازهای منتقدان را به فیلم تازه تارانتینو اعلام نمود. تا امروز بیش از 280 نقد بر این فیلم نوشته شده و امتیاز آن در راتن تومیتوز 85 درصد نقد مثبت بوده است؛ عددی که روزی روزگاری در هالیوود را در ردیف پنجمین فیلم محبوب کارنامه کارگردان 56 ساله برنده اسکار از نگاه منتقدان قرار می دهد. در این رده بندی پالپ فیکشن صدرنشین است.

روزی روزگاری در هالیوود روایتی است از هالیوود دهه 1960 و در بخشی از آن به شارون تیت، همسر فقید رومن پولانسکی هم اشاره دارد. لئوناردو دی کاپریو، براد پیت، مارگو روبی، برت رینولدز، ال پاچینو، تیم راث، مایکل مدسن، امیل هیرش و داکوتا فانینگ در این فیلم ایفای نقش نموده اند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2347

به "خیز تارانتینو برای رکوردشکنی در گیشه ، استقبال منتقدان از روایت هالیوودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز تارانتینو برای رکوردشکنی در گیشه ، استقبال منتقدان از روایت هالیوودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید