خبر خوش؛ قطعی برق روزی یک بار!

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : سخنگوی صنعت برق گفت: تلاش می شود با اقدامات صورت گرفته حداکثر یک نوبت خاموشی در بخش خانگی اعمال شود.

خبر خوش؛ قطعی برق روزی یک بار!

به گزارش به نقل از خبرآنلاین، مصطفی رجبی مشهدی روز چهارشنبه افزود: براساس تصمیماتی که از روز گذشته اتخاذ شد، مقرر شد صنایع انرژی بر به خصوص فولاد و سیمان و هم سایر صنایع، تعمیرات دوره ای و تعطیلات خود را به این ایام که با محدودیت جدی در تامین برق روبرو هستیم، منتقل کنند.

وی ادامه داد: با تمهیداتی که اتخاذ شده، از میزان خاموشی ها کاسته خواهد شد و تلاش بر این است با تداوم اقدامات حداکثر یک نوبت خاموشی در بخش خانگی اعمال شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مردم هم به خصوص در زمان اوج مصرف یعنی ساعات 12 تا 18 و 20 تا 22 مصرف خود را به حداقل برسانند، می توان امید داشت خاموشی ها کمتر یا برطرف شود.

رجبی مشهدی افزود: در روزهای آینده با تداوم دمای بالای هوا نیاز به استفاده از وسایل سرمایشی به خصوص در منطقه ها گرم بیشتر می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس همکاری بیشتر مردم می تواند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی 25 درجه، 20 درصد صرفه جویی به همراه دارد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه برق مصرفی کل کولرها 5 هزار مگاوات است، گفت: اگر در کولرهای آبی از دور کُند استفاده شود و هم سایه بان روی کولر قرار گیرد، تا 2 هزار مگاوات صرفه جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده نکردن از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج بار و هم خاموش کردن حتی یک لامپ صرفه جویی حدود هزار مگاوات به همراه دارد.

سخنگوی صنعت برق درباره اجرای جداول خاموشی هم گفت: اگر حادثه خاصی پیش نیاید همان جداول برنامه ریزی شده خاموشی ها اعمال خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود: امید است با اقدامات صورت گرفته و همراهی مردم طی یک تا دو روز آینده شرایط بهتر شده و تداوم یابد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10545

به "خبر خوش؛ قطعی برق روزی یک بار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش؛ قطعی برق روزی یک بار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید