خبرنگاران سیلاب 40 میلیارد ریال به پل های روستایی مهاباد خسارت زد

به گزارش جعبه مهر، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد گفت: سیلاب هفته گذشته، 40 میلیارد ریال به ابنیه و زیرساخت پل های روستایی این شهرستان خسارت وارد نموده است.

خبرنگاران سیلاب 40 میلیارد ریال به پل های روستایی مهاباد خسارت زد

محسن خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در پی ورود سامانه بارشی هفته گذشته و سیلابی شدن رودخانه ها و جهت ورودی به مخزن سد مهاباد، هشت پل ارتباطی در روستاهای این شهرستان دچار خسارت و تخریب شده است.

وی ادامه داد: عملیات بازسازی و اصلاح جهت آبهای ورودی در پل های تخریب شده در حال اجرا است تا ارتباط روستاها و تردد بین آنها قطع نگردد.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای مهاباد گفت: همچنین راه دسترسی به 30 روستای این شهرستان که بر اثر بارش برف طی روزهای گذشته مسدود شده بود، با کوشش شبانه روزی عوامل راهداری بازگشایی شد.

خادمی اعلام کرد: این تعداد از روستاها در بخش خلیفان این شهرستان واقع شده اند که همزمان با بارش برف طی سه روز گذشته مسدود شده بود که با کوشش راهداران بازگشایی و ارتباط آن با مرکز شهر برقرار شد.

وی ادامه داد: جهتهای بازگشایی شده براثر بارش در شبانه روز گذشته دوباره احتیاج به برف روبی و عملیات پاک سازی و بازگشایی این جهتهای روستایی به طور پیوسته انجام می گردد.

خادمی گفت: برای اجرای طرح زمستانی، سال جاری 60 مامور راهداری و 21 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته همزمان با ورود یک سامانه بارشی قوی به آذربایجان غربی و بارش شدید باران، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها موجب بروز سیل در بعضی مناطق بالادست سد مهاباد شد.

مهاباد دارای بیش از 860 کیلومتر راه شامل 230 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 630 کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9238

به "خبرنگاران سیلاب 40 میلیارد ریال به پل های روستایی مهاباد خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیلاب 40 میلیارد ریال به پل های روستایی مهاباد خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید