خبرنگاران تقاضا برای دریافت اقلام پیشگیرانه کرونا در زنجان به یک چهارم کاهش یافت

به گزارش جعبه مهر، زنجان - خبرنگاران - رییس انجمن داروسازان استان زنجان گفت: شمار مراجعه کنندگان به داروخانه های استان برای دریافت اقلام پیشگیرانه کرونا به یک چهارم کاهش یافته است اما در مورد ماسک و دستکش همچنان با کمبود روبرو هستیم.

خبرنگاران تقاضا برای دریافت اقلام پیشگیرانه کرونا در زنجان به یک چهارم کاهش یافت

دکتر مهدی بیگدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه نسبت به اوایل شیوع بیماری کرونا شمار مراجعه کنندگان برای دریافت اقلام بهداشتی پیشگیرانه این نوع بیماری کاهش یافته است، اضافه نمود: در زمان حاضر الکل مورد احتیاج مردم در داروخانه ها به وفور وجود دارد اما در ماسک، دستکش نایلونی و لاتکس کمبودهایی وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه کیفیت بعضی ماسک های توزیع شده در کارگاه های فراوریی درحد استانداردهای قابل قبول نیست و همین مساله مشکلاتی را هم برای خریدار و هم متصدیان داروخانه ها ایجاد نموده است.

این مسؤول ادامه داد: فراوری ماسک طبق استانداردهای لازم دربازه زمانی چند ماهه طول می کشد که فراوری چنین وسیله مورد احتیاج مردم در کارگاه ها بدون رعایت مسائل لازم علاوه بر هدر رفت هزینه ها رغبتی را برای خرید به وجود نمی آورد.

وی گفت: ماسک مورد احتیاج داروخانه ها از سوی شرکت تعاونی داروسازان توزیع می گردد که آخرین بار طی 10 روز گذشته به تعداد یک هزار و 500 عدد بوده که این در مقابل احتیاج مراجعه کنندگان، رقم ناچیزی است.

رییس انجمن داروسازان استان زنجان ادامه داد: طبق رایزنی انجام گرفته مقرر شده کمبودهای ماسک داروخانه های این استان به وسیله یک شرکت فراوریی واقع در استان تامین گردد که امیدواریم این مهم هر چه زودتر محقق گردد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و همزمانی آن با بیماری آنفلوانزا در فصل پاییز سال جاری گفت: بر این مبنا باید برنامه ریزی لازم جهت تامین وسایل و اقلام پیشگیرانه کرونا و همچنین واکسن آنفلوانزا در این استان اندیشیده گردد تا مشکلاتی بوجود نیاید.

بیگدلی اضافه نمود: در این ارتباط با بازنگری فعالیت کارگاه های فراوری ماسک و اقلام مورد احتیاج دیگر طی فرصت به جامانده می توان استانداردهای لازم را اعمال کرد تا کمبودهای احتمالی در این بخش جبران گردد.

وی اعلام نمود: جامعه داروسازان و انجمن داروسازان آمادگی کامل خود را جهت ارائه مطلوب خدمات در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا اعلام می نماید که امیدواریم مسؤولان استانی از این ظرفیت بالقوه استفاده مطلوبی را داشته باشند.

به گفته این مسؤول، در زمان حاضر در این استان بیش از 250 داروساز در داروخانه های خصوصی، دولتی، بخش دانشگاهی و هیات علمی مشغول به فعالیت هستند و 140 داروخانه خصوصی و دولتی و شبه دولتی در سطح استان در حال خدمات رسانی به مراجعه کنندگان هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6120

به "خبرنگاران تقاضا برای دریافت اقلام پیشگیرانه کرونا در زنجان به یک چهارم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقاضا برای دریافت اقلام پیشگیرانه کرونا در زنجان به یک چهارم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید