خبرنگاران بیشترین بارش های خراسان جنوبی در طبس و درمیان ثبت شد

به گزارش جعبه مهر، بیرجند - خبرنگاران - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین بارش ها در 24 ساعت گذشته از روستاهای رباط خان طبس و درمیان با 35 میلیمتر گزارش شده است و بارندگی همچنان در سراسر استان ادامه دارد.

خبرنگاران بیشترین بارش های خراسان جنوبی در طبس و درمیان ثبت شد

سمیه لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: درخش با 29 میلیمتر بارندگی در رتبه بعدی است و ایستگاه باران سنجی بیرجند تا به امروز 9 میلیمتر بارندگی به ثبت رسانده است.

وی گفت: با توجه به الگوی نقشه های هواشناسی در 24 ساعت آینده گاهی وزش باد در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و در مناطق مرتفع برخورد صاعقه پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در مناطق مستعد و کوهپایه ای بارش تگرگ دور از انتظار نیست و پدیده مه و کاهش دید افقی به خصوص در مناطق کوهستانی و گردنه ها قابل پیش بینی است.

وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها در فصل بهار وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل ها محتمل است لذا مردم، کشاورزان و عشایر از قرار دریافت در جهت رودخانه ها خودداری کنند.

لطفی گفت: دامداران تا خاتمه فعالیت سامانه بارشی از چرای دام در محیط باز خودداری کنند.

سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی فعال شد، از 2 روز قبل شدت گرفت و بارش رگباری باران در برخی مناطق شهری و روستایی استان علاوه بر خوشحالی مردم، باعث جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر شده است.

براساس هشدار هواشناسی و مدیریت بحران احتمال وقوع روان آب و سیلاب تا 24 ساعت آینده در خراسان جنوبی وجود دارد و لازم است مردم تدابیر پیشگیرانه را به کار گیرند.

132 تیم امدادی و عملیاتی از روز جمعه در خراسان جنوبی به حالت آماده باش درآمدند و تا روز چهارشنبه نیز آماده باش هستند.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته درباره استقرار و تشدید فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از صبح امروز تا عصر فردا - چهارشنبه - هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9999

به "خبرنگاران بیشترین بارش های خراسان جنوبی در طبس و درمیان ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیشترین بارش های خراسان جنوبی در طبس و درمیان ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید