خبرنگاران بزرگترین طرح نهاد کتابخانه های کشور شهریور 99 در اراک به بهره برداری می رسد

به گزارش جعبه مهر، اراک - خبرنگاران - دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: بزرگترین طرح عمرانی کتابخانه ای کشور با همکاری استانداری مرکزی، شهریور 99سال در اراک به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران بزرگترین طرح نهاد کتابخانه های کشور شهریور 99 در اراک به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا مختارپور روز چهارشنبه در جریان سفر به اراک و دیدار با استاندار مرکزی در اراک اضافه کرد: برنامه عملیاتی این طرح نیمه کاره ظرف یک ماه آینده در بخش های اداری، اقتصادی، عمرانی و تاسیساتی مشخص می گردد و برای تحقق و یاری به تکمیل آن نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت 50 میلیارد ریال را از قالب اعتبارات ملی متعهد می گردد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: تشکیل کارگروهی با هدف یاری به تسهیل روند ساخت کتابخانه مرکزی اراک و تسهیل در تکالیف دستگاه های متولی در دستور کار است.

استاندار مرکزی نیز در این دیدار گفت: کتابخانه مرکزی در اراک از طرح های شاخص ملی است که باید برای تکمیل و راه اندازی آن از توان و همکاری همه دستگاه های اجرایی بهره گرفته گردد.

سید علی آقازاده اضافه کرد: استانداری مرکزی به منظور تداوم عملیات اجرایی و تکمیل این طرح ملی 100 میلیارد ریال تخصیص می دهد و امید است که در مهلت مشخص شده این طرح مهم فرهنگی راه اندازی گردد و مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

وی گفت: تکمیل این طرح بزرگ فرهنگی به 230 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد و می طلبد نهاد کتابخانه های عمومی کشورتمهیدات لازم را برای تامین این منابع اعتباری در دستورکار داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: منابع اقتصادی استانی به تنهایی جوابگوی هزینه های این طرح نیست و برای تکمیل این طرح فرهنگی بزرگ و تسریع در روند ساخت و ساز احتیاج است که منابع جدیدی دیده گردد

رقیه یادگاری اضافه کرد: اعتبار تخصیص شده طرح های عمرانی این استان در امسال یک هزار و 480 میلیارد ریال ت است که با این احتساب امکان تکمیل و یاری به بهره برداری کتابخانه مرکزی کم است.

وی گفت: نهاد کتابخانه های کشور باید از محل منابع اعتباری ملی نگاه ویژه ای به این طرح فرهنگی مهم در اراک داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: کارگروه آنالیز فرآیند تکمیل کتابخانه مرکزی اراک هر 2 هفته یک بار در استان تشکیل می گردد و موارد و احتیاجهای آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مهدی زندیه وکیلی اضافه کرد: پروانه ساخت این کتابخانه با پرداخت هزینه مربوطه به شهرداری گرفته شده است و با تکمیل شدن آن عرضه کتاب به علاقه مندان در این مکان اولویت دارد و در مراحل بعدی واگذاری واحدهای تجاری در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرفنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی اراک سال 73 شروع شده است و تاکنون با صرف 83 میلیارد ریال 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اصغر حمزه لویی اضافه کرد: 53 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار سال گذشته برای یاری به تکمیل طرح اختصاص یافت و برای تکمیل آن 250 میلیارد ریال دیگر اعتبار احتیاج دارد.

ساختمان کتابخانه مرکزی استان در زمینی به وسعت 6 هزار مترمربع با زیربنا 18 هزار و 700 مترمربع در هفت طبقه بنا شده است.

سالن مطالعه کتاب، بازارچه کتاب، فضای نگهداری اسناد تاریخی، کتابخانه ویژه نابینایان، مرجع کتاب های با ارزش و پارکینیگ از بخش های در نظر گرفته شده برای کتابخانه مرکزی استان است.

استان مرکزی 83 کتابخانه دارد که از این تعداد 73 مورد نهادی و 10 کتابخانه نیز مشارکتی است.

6991/ 6013/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2030

به "خبرنگاران بزرگترین طرح نهاد کتابخانه های کشور شهریور 99 در اراک به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین طرح نهاد کتابخانه های کشور شهریور 99 در اراک به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید