خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: تاکید بر همفکری نشانگر اهمیت شورا در اسلام است

به گزارش جعبه مهر، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی با صدور پیامی گفت: تاکید بر شور و همفکری و واگذاری امور به مردم، نشان دهنده اهمیت موضوع شورا در دین مبین اسلام و اهتمام جمهوری اسلامی ایران به این امر موکد است.

خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: تاکید بر همفکری نشانگر اهمیت شورا در اسلام است

به گزارش روز پنجشنبه استانداری خراسان رضوی محمدصادق معتمدیان در این پیغام که به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت روز شوراها صادر کرد با تبریک این روز اضافه نمود: موضوع شورا در سال های پس از انقلاب اسلامی به نحو شایسته ای پیگیری و بر آن ممارست شده تا با تفکر مشورت و حق تعیین سرنوشت و تکیه بر اصل وظیفه شناسی و دانش محوری، همیشه نظاره گر کشور در جهت پیشرفت، آبادانی و سربلندی باشیم.

وی ادامه داد: 9 اردیبهشت روز شوراهای اسلامی، نهاد مقدسی است که در راستای عمل به آیه و امرهم شورا بینهم و اجرای اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی بنا نهاده شده است تا با مشارکت و حضور گسترده ملت ایران، نیل به اهداف عالیه نظام میسر گردد.

او اضافه نمود: اینجانب ضمن گرامیداشت 9 اردیبهشت روز شوراها، آرزوی موفقیت در امور و سربلندی در اجرای وظایف محوله برای یکایک خدمتگزاران صدیق عضو شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان را دارم و از خداوند متعال برای این عظیمواران عزت و توفیق خدمت خالصانه در ادامه راه مسالت می نمایم.

همچنین فرماندار مشهد نیز در پیغامی که به مناسبت روز شوراها صادر کرد نوشت: شوراها زبان گویای مردم در برابر مسوولان و نهادهای مختلف محسوب می شوند و اعضای شورا به عنوان وکلای مردم پیگیر مسائل و مسائل موکلین خود هستند.

به گزارش فرمانداری مشهد، محمد رضا هاشمی روز پنجشنبه در این پیغام اضافه نمود: یقین دارم خدمت بی منت به مردم شریف در لباس عضویت در شوراها، توفیقی عظیم است که باید اعضای این نهاد از لحظه لحظه آن در راستای عمل به وظایف قانونی خود استفاده نمایند.

وی ادامه داد: فرا رسیدن نهم اردیبهشت ماه سالگرد تاسیس نهاد مردمی شورا، یادآور تحقق امر مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه است.

فرماندار مشهد اضافه نمود: شکل گیری نهاد شورا ریشه در آموزه های دینی ما و برگرفته از تعالیم الهی و توصیه موکد دین اسلام در جهت همفکری و مشورت در امور است و در واقع فرایند واگذاری امور به مردم و نقش آفرینی شهروندان در تعیین سرنوشت خویش است.

هاشمی اضافه نمود: این روز عظیم را به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان مشهد که برای آبادانی، رشد و توسعه قدم برمی دارند تبریک و تهنیت عرض می کنم.

در تقویم رسمی کشور ما ایران روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها نام گذاری شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10054

به "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: تاکید بر همفکری نشانگر اهمیت شورا در اسلام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان رضوی: تاکید بر همفکری نشانگر اهمیت شورا در اسلام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید