حضور چشمگیر فلامینگو در پناهگاه حیات وحش سرخانکل گیلان

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: دلایلی از جمله غذا و امنیت کافی موجب شده است که امسال شاهد حضور جمعیت زیادی از فلامینگوها در پناهگاه حیات وحش سرخانکل و سلکه باشیم.

حضور چشمگیر فلامینگو در پناهگاه حیات وحش سرخانکل گیلان

ساسان اکبری پور در گفت وگو با خبرنگاران از حضور چشمگیر فلامینگو در پناهگاه حیات وحش سرخانکل خبر داد و گفت: پس از چند سال، امسال دو هزار قطعه فلامینگو به این پناهگاه کوچ کردند.

وی وجود امنیت، غذای کافی و شرایط آب و هوایی مناسب را از دلایل حضور چشمگیر این پرندگان زیبا عنوان کرد.

اکبری پور ادامه داد: در صورتی که امسال پذیرایی خوبی از فلامینگوها داشته باشیم، سال آینده شاهد مهاجرت دسته های بیشتری از این پرندگان در گیلان خواهیم بود.

وی شرح داد: فلامینگوها پرندگان حساسی هستند و نیاز به حفاظت زیادی دارند و به محض شنیدن سرو صداهایی از جمله صدای شلیک اسلحه بلافاصله اقدام به ترک محل زمستان گذرانی می کنند و به همین دلیل تقاضا داریم همه کمک کنند تا محیطی امن این پرندگان حفظ شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پیش بینی می شود در روزهای آینده شاهد ورود بیشتری از پرندگان مهاجر به استان باشیم و از گردشگران و مردم استان تقاضا داریم تا مراقب پرندگان باشند و در صورت مشاهده پرنده ضعیف و آسیب دیده، بلافاصله مراتب را به اداره محیط زیست شهرستانها اطلاع دهند تا برای نجات پرنده اقدامات لازم صورت گیرد.

اکبری پور اظهار کرد: از شهریور امسال تا به امروز 134هزار قطعه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در اکوسیستم ها و تالاب های گیلان فرود آمده اند.

وی افزود: این پرندگان مهاجر از شمال اروپا و سیبری در تالاب های بین المللی انزلی، پارک ملی بوجاق، امیرکلایه لاهیجان، استیل عباس آباد آستارا، سرخانکل و سلکه صومعه سرا فرود آمدند.

اکبری پور با اشاره به کوچ 200هزار قطعه پرنده وحشی به گیلان در سال گذشته خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال به علت تغییرات آب و هوایی مهاجرت پرندگان 20درصد کمتر باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه خوتکای پرسفید، کاکایی، مرغابی، باکلان، لک لک، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید و پلیکان از پرندگان مهاجر به تالاب های گیلان است گفت: بیشترین گونه پرندگان مهاجر مرغابی سانان است.

وی با اشاره به آغاز سرشماری پرندگان مهاجر از دوماه پیش تا به امروز افزود: این سرشماری در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست ادامه دارد.

اکبری پور با بیان اینکه سالانه حدود 70گونه پرنده مهاجر برای زمستان گذرانی در تالاب ها و آبگیرهای گیلان فرود می آیند، شرح داد: پرندگان مهاجر پس از لانه سازی و جوجه آوری اواخر اسفند به موطن اصلی شان باز می گردند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4608

به "حضور چشمگیر فلامینگو در پناهگاه حیات وحش سرخانکل گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور چشمگیر فلامینگو در پناهگاه حیات وحش سرخانکل گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید