جنگل ابر با درختانی در آغوش ابرها

به گزارش جعبه مهر، جنگل ابر در استان سمنان طبیعتی بس فرح بخش را به نمایش گذاشته است. جایی که زمین و آسمان به هم می رسند و می توانید در دشتی از ابر، میانی درختانی چند میلیون ساله در جنگلِ مرموز و عمیق قدم بزنید.

جنگل ابر با درختانی در آغوش ابرها

جنگل ابر شاهرود در استان سمنان واقع شده. و خودِ استان سمنان در دل کویر است. اما همه ما به خوبی می دانیم که ایران پهناور در نقطه ای از این کره خاکی است که باعث به وجود آمدن جغرافیای چند بخشی در آن شده است. مضاف بر اینکه زیبایی های بی شمار هر چهار فصل سال در طبیعت بکر قابل رویت است، در جایی هم شاهد نمایش معجزه هایی از طبیعت هستیم که یکی از آن ها همین جنگل ابر در استان سمنان است.

درختانی در آغوش ابرها

اگر می خواهید به جنگل ابر سفر کنید، به سمنان برسید، در 45 کیلومتری شمال شاهرود در ادامه جنگل های باستانی هیرکانی، جنگل ابر را خواهید یافت. جایی با ارتفاع 1700 متری از سطح دریا. اینجا نقطه ای است که زمین به آسمان می رسد. درختان چهار هزار ساله در جنگلی پر رمز و راز و زیبا جایی که ابرها هر روز آن ها را در آغوش می کشد.

وقتی در این جنگل قدم می زنید گویی بر زمینی راه می روید که برفراز ابرها معلق است. و انگار رویای راه رفتن تان روی ابرها به حقیقت پیوسته است. در 35 هزار هکتار وسعت پوشیده شده از درختان قطور که از بعدازظهر تا نیمه شب میزبان ابرهای بی نظیری هستند که از دره سرازیر و در جنگل گم شده اند.

گردشگری

جنگل ابر خود به تنهایی به قدری جاذبه دارد که برای گردشگران و طبیعت گردان مقصد اصلی است. اما اگر طبیعت گرد حرفه ای نیستید و فقط برای لذت بردن از زیبایی های بکر این منطقه به سراغ آن می روید، خبر خوب اینکه راستا رسیدن به این جنگل چنان زیبا است که هر گردشگری را که تشنه دیدن زیبایی های طبیعت است سیراب می نماید.

آبشارها و چشمه ها

به دلیل کوهستانی بودن بخشی از راستا، آبشار های متعددی در این منطقه روان است که یکی از مشهورترین آن ها آبشار آلوچال است. در حاشیه روستای ابر و کوه رستم. گذشته از آبشارهای متعدد، چشمه ساران جوشان دیگری نیز در این منطقه دیده می گردد که معروف ترین آن چشمه ترش و چشمه قطره ای است.

دوچرخه سواری

یکی از محبوب ترین تفریحات در جنگل ابر دوچرخه سواری است. هم زیبایی های بی نظیر را می بینید، هم هوای بی بدیل آن را تنفس می کنید وَ هم لذت دوچرخه سواری در جنگلی از ابر را تجربه می کنید که در هیچ کجای ایران امکان پذیر نیست.

کوهنوردی

کوهنوردی و جنگل نوردی در جنگل ابر بخشی از سفر گردشگران و توریست ها به این منطقه است. افرادی که تنبلی برایشان معنا ندارد و همگی با کوله بارهای چند کیلویی از مایحتاج کوهنوردی دنبال هم قطار شده تا قسمت های بِکرتری از جنگل را ببینند.

البته شایان ذکر است که اگر شما نیز می خواهید به کوهنوردی بروید خیلی فرقی نمی نماید حرفه ای باشید یا نه. مسئله مهم این است که حتما همراه راهنما به جنگل بزنید تا مبادا در راستاهای صعب العبور با موبایل بدون آنتن گم نشوید.

روستای ابر

در فاصله 12 کیلومتری در جنگل ابر؛ روستایی کوچک قرار گرفته است که به دلیل امکاناتی که در این روستا برای اقامت مسافران و توریست ها فراهم شده معروف است. در ابتدای راه جنگل نوردی. درست است که برای خریدِ مایحتاج سفر کوتاهتان نمی توانید به این روستا تکیه کنید، اما خیال تان راحت باشد که می توانید در اقامتگاه های آن استراحتی نموده و بعد دوباره راهی شوید.

حرف آخر

دوستی سوال کرد؟ اگر خودت بودی می رفتی این مکانها رو ببینی؟ باید بگویم البته، زیبایی های شگفتی زا و بی شمار ایران چه طبیعتی بکر باشد و چه مخروبه ای تاریخی؛ چه مکانی زیارتی باشد چه موزه ای تفریحی-گردشی؛ چشم نواز، ستودنی وَ قابل تحسینند . به هرجا که حال شما را با نمایش دادن زیبایی های خود خوب می نماید، باید سر زد، چه رسد به جایی مانند جنگل ابر و دیدنِ خزیدن درختان روی دشتی از ابر سپید.

برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص زیبایی های ایران و دنیا به بخش گردشگری در خبرنگاران مراجعه کنید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4510

به "جنگل ابر با درختانی در آغوش ابرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل ابر با درختانی در آغوش ابرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید