جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت برگزار گردید

به گزارش جعبه مهر، جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت، به ریاست محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور عصر امروز دوشنبه 3 تیر 98 برگزار گردید.

جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت برگزار گردید

در این نشست که در محل دفتر معاونت میراث فرهنگی کشور برگزار گردید و تعدادی از نمایندگان دستگاه های مختلف نیز در آن حضور داشتند، بعضی از موضوعات مرتبط با بیابان لوت ازجمله چگونگی معین مسیرهای گردشگری در این اثر جهانی مورد آنالیز اعضا نهاده شد.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت بیابان لوت گفت: بیابان لوت به عنوان یکی از آثار ثبت جهانی شده ایران به لحاظ طبیعی دارای ارزش های فراوانی است و توجه هرچه بیشتر به این اثر مهم و جهانی یکی از وظایف مهم دستگاه های متولی است.

او اضافه نمود: با توجه به گستردگی بیابان لوت و گستره پهناور آن در سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان ضرورت دارد تا همکاری دستگاه های مختلف درباره این اثر جهانی تقویت گردد.

در این نشست با توجه به حضور گردشگران در عرصه و حریم بیابان و ضرورت سامان دهی حضور گردشگران، یکی از موضوعات مهمی که به آن پرداخته شد موضوع تهیه دستورالعمل گردشگری در بیابان لوت است که محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور و اعضای هیئت راهبردی دیدگاه ها و نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند.

فرهاد عزیزی مدیرکل دفتر پایگاه های میراث جهانی در حاشیه این نشست به خبرنگار خبرنگاران گفت: در این نشست موضوعات مختلفی ازجمله نحوه و چگونگی معین مسیرهای گردشگری در بیابان لوت موردآنالیز اعضا نهاده شد که سامان دهی حضور گردشگران در عرصه و حریم این اثر جهانی، تعریف مسیرهای گردشگری و ... به بحث گذاشته شد و دستورالعمل گردشگری بیابان لوت به اعضای هیئت راهبردی ارائه شد.

او اضافه نمود: این نشست بیشتر یک نشست مشورتی است که با حضور اعضای هیئت راهبردی و نمایندگانی از ناجا، منابع طبیعی، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، محیط زیست و... موضوعات و مسائل مرتبط با بیابان لوت آنالیز و هم فکری های لازم در این خصوص انجام شد.

عزیزی گفت: نظرات رئیس، اعضای هیئت و نمایندگان دستگاه های مختلف در این نشست آنالیز و تجمیع خواهد شد و در جلسات آینده درباره اجرایی شدن آن ها تصمیم های لازم اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل دفتر پایگاه های میراث جهانی توضیح داد: به دنبال این هستیم که با حضور اعضای هیئت راهبردی و نمایندگان دستگاه های مختلف به یک مدیریت یکپارچه و برنامه مسنجم و مشترک برای بیابان لوت برسیم.

او اضافه نمود: موضوعات مختلف ازجمله سامان دهی وضعیت حضور گردشگران و تعریف مسیرهای گردشگری موضوعات بسیار مهمی است که درخصوص این اثر جهانی باید به جمع بندی و مدیریت واحد برسیم. ازاین رو در جلسات بعدی موضوعات به صورت گسترده تر آنالیز و تصمیمات نهایی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2074

به "جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی بیابان لوت برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید