جدایی وریا و روزبه، این یک شوخی نیست

به گزارش جعبه مهر، مسئولان باشگاه استقلال اگر حساب جدایی روزبه چشمی و وریا غفوری را بعد ازدرخشش احتمالی درجام ملت ها نکرده باشند کلاه بزرگی سرشان خواهد رفت. این دو بازیکن قطعا با مشتریان خارجی روبرو خواهند شد.

جدایی وریا و روزبه، این یک شوخی نیست

این درست که روزبه چشمی و وریا غفوری با استقلال قرارداد منعقد نموده اند اما چنانچه پیشنهاد خوب خارجی برسد و مسئولان باشگاه استقلال هم سود این انتقال را برای باشگاه مناسب بدانند آنگاه تحت هرشرایطی با جدایی ستاره های ملی پوش استقلال موافقت خواهد شد وآنگاه باید گزینه هایی باشد تا جای این بازیکنان را دراستقلال پرنمایند. شاید بازگشت امید نورافکن به همین جهت باشد اما پرسش این است که آیا مدیران استقلال فکری برای جدایی احتمالی وریا دارند؟

هنوز جام ملت ها آغاز نشده، برخی تیم های ترکیه ای به دنبال جذب ملی پوشان استقلال هستند. باشگاه ترابزون اسپورترکیه که پیش ترسیدمجید حسینی را ازاستقلال جذب نموده بوده به دنبال به خدمت دریافت روزبه چشمی است. چشمی درحال حاضربا باشگاه استقلال قرارداد دارد اما هیچ بعید نیست که پیشنهاد باشگاه ترکیه ای به گونه ای باشد که مسئولان باشگاه استقلال به جدایی این بازیکن راضی شوند. این باشگاه ترکیه ای برای جذب سیدمجید حسینی هم مبلغ 300هزاردلار به باشگاه استقلال پرداخت نموده بود که ازنظرمالی برای آبی ها منفعت خوبی داشت.هرچند که آن جدایی از لحاظ فنی استقلال را قدری با مشکل روبرو کرد. چشمی درحال حاضربا تیم ملی درکشورامارات به سرمی برد اما به جهت آنکه به احتمال بسیاردرترکیب اصلی تیم ملی به میدان خواهد رفت، هیچ بعید نیست که بعد ازجام ملت های آسیا مشتریان بزرگ تراز ترابزون هم داشته باشد و به جمع لژیونرهای فوتبال ایران ملحق گردد. مصدومیت سعید عزت الهی فرصت بزرگی را دراختیارهافبک-مدافع استقلال قرارداده تا وضعیت خودش را درفوتبال ایران ارتقاع ببخشد و چه بسا درنیم فصل به تیم بهتری منتقل گردد. البته چشمی این ظرفیت را دارد که به تیم های بهتری هم برود وفوتبالش را درلیگ های بزرگ تری دنبال کند اما این منوط به عملکرد او درجام ملت های آسیا است و باید دید که درنهایت بازیکن بلند بالای آبی ها چه سرنوشتی دراین جام خواهد داشت. باشگاه ترابزون ترکیه حتی از لفظ تانک ایرانی نیز درروبروه با چشمی استفاده نموده تا تعیین گردد که این بازیکن پیش ازآنکه درتیم ملی هم به مهره ای ثابت بدل گردد، درباشگاهش استقلال مورد توجه تیم های ترکیه ای بوده است.

باید توجه داشت که موافقت باشگاه استقلال با این جدایی نیز، مسئله مهمی است و باید دید سران باشگاه استقلال درشرایطی که به دنبال تقویت این تیم درنیم فصل دوم هستند راضی به جدایی روزبه خواهند شد یا خیر. مسئولان باشگاه استقلال عزم خود را جزم نموده اند تا استقلال را به تیم بهتری بدل سازند اما درعین حال دیگر تیم ها نیز ستاره های آن ها را زیرنظر دارند که یکی اش همین روزبه چشمی است که همین حالا و بی آنکه درترکیب تیم ملی درجام ملت های آسیا دیده گردد، از تیم ترکیه ای پیشنهاد دریافت نموده است. به یاد داریم که وقتی تیم ملی ایران درجام ملت های آسیای1996با درخشش فوق العاده ای به کارش سرانجام داد چه تعداد ازبازیکنان آن تیم به تیم های خارجی ملحق شدند وبا توجه به اینکه پیش بینی می گردد تیم امروزنیزنتایج مطلوبی درجام ملت های آسیا به دست آورد، دورازذهن نیست که چشمی و چند بازیکن دیگرنیزبه تیم های خارجی ملحق شوند.

جدایی چشمی درحالی می تواند برای مسئولان باشگاه استقلال دردسرسازباشد وآن ها را با چالش تازه ای روبرو سازد که یک احتمال بزرگ دیگررا هم نباید ازذهن دور کرد. آن احتمال جدایی وریا غفوری است. وریا پیش ازجام جهانی 2018روسیه نیز یکی ازبهترین های لیگ بود وحالا که دوباره به تیم ملی دعوت شده و پیش بینی می گردد که به جای رامین رضاییان درپست دفاع راست تیم ملی به میدان برود، او نیز ممکن است به سبب درخشش استقلال را به مقصد دیگرتیم ها ترک کند وبه یکی ازلژیونرهای فوتبال ایران بدل گردد. درباره وریا غفوری نیز صحبت ازتمایل چند تیم ترکیه ای به گوش می رسد وحتی چند ایجنت نیز به دنبال انتقال مدافع-هافبک توانای باشگاه استقلال به تیم های ترکیه ای هستند.

نورافکن برای همین می آید؟

یقینا جدایی احتمالی این بازیکنان استقلال را با مشکلاتی روبرو خواهد نمود اما این مسئله اجتناب ناپذیراست و مسئولان باشگاه استقلال اگر به دنبال راه حلی برای برون رفت ازچالش احتمالی جدایی این بازیکنان هستند باید ازهمین حالا برنامه هایی را برای انتخاب بازیکنان چانشین درنظرداشته باشند. شاید جدایی چشمی به دلیل اینکه استقلال درپست هافبک دفاعی فرشیدباقری وعلی کریمی را دراختیار دارد و گفته می گردد امید نورافکن را نیز به خدمت می گیرد مسئله ای برای استقلال ایجاد نکند اما چشمی بازیکنی است که درپست دفاع میانی نیز برای استقلال بازی می کرد که باید برای جانشین او درپست دفاع میانی نیز فکری کرد. البته آرمین سهرابیان دراین پست برای استقلال بازی می نماید اما جذب یک مدافع دیگرمی تواند خیال استقلال را درصورت جدایی چشمی آسوده ترکند.

درپست وریا نیزاستقلال گزینه هایی مانند فرشاد محمدی مهروخسروحیدری را دراختیار دارد ضمن اینکه پژمان منتظری نیزدرصورت لزوم می تواند دراین پست به میدان برود. اما تردیدی نیست خروج تومان این دوبازیکن درصورت داشتن پیشنهاد خوب خارجی بعد از جام ملت های آسیا استقلال را به لحاظ فنی با کاستی هایی روبرو خواهد نمود که یارگیران این باشگاه باید ازهمین امروز احتمال جدایی دوستاره خود را جدی ترازهر زمان دیگری دنبال نمایند وبرای آن برنامه داشته باشند.

10-1

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 903

به "جدایی وریا و روزبه، این یک شوخی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی وریا و روزبه، این یک شوخی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید