تکرار زندگی کارمندی؛ بی برنامگی زندگی فریلنسری

به گزارش جعبه مهر، بگذارید حالت ایده آل کار به صورت تمام وقت را تشریح کنیم: شما کارتان را دوست دارید. هر روز صبح از خانه خارج می شوید. سر وقت به محل کارتان می رسید. تا آخر وقت اداری پشت میزتان کار می کنید و با اتمام وقت کاری به خانه برمی گشت.

تکرار زندگی کارمندی؛ بی برنامگی زندگی فریلنسری

آخر ماه حقوق تان را دریافت می کنید و زندگی کاری و غیرکاری شما به این شکل جریان می یابد.

در جهت کار و فعالیت شغلی دوراهی های زیادی وجود دارد، اما یک دوراهی که انتخاب یکی از راه ها کل جریان زندگی شما را تغییر می دهد، انتخاب کار به صورت فریلنسر یا تمام وقت است؛ اینکه از راه دور کار کنید یا به صورت حضوری و در محل کار فعالیت داشته باشید. به نظر شما کدام یک بهتر است؟

واقعیت ماجرا این است که دقیقا نمی توان گفت کدام جریان کاری بهتر است. هر کس روحیات و عادت های کاری خاص خودش را دارد. دغدغه ها و شرایط خاص خودش را دارد و برای هر کس یکی از این حالت ها بهتر جواب می دهد.

کارمندی یا معضل تکرار و تکرار و تکرار

بگذارید حالت ایده آل کار به صورت تمام وقت را تشریح کنیم: شما کارتان را دوست دارید. هر روز صبح از خانه خارج می شوید. سر وقت به محل کارتان می رسید. تا آخر وقت اداری پشت میزتان کار می کنید و با اتمام وقت کاری به خانه برمی گشت.

آخر ماه حقوق تان را دریافت می کنید و زندگی کاری و غیرکاری شما به این شکل جریان می یابد. اما این حالت ایده آل است. آمارها نشان می دهد که درصد بزرگی از کارمندان با مسائل خستگی ذهنی ناشی از تکرار فعالیت های کاری دست و پنجه نرم می نمایند.

اینکه 6 روز در هفته در یک محل کار بخصوص حضور داشته باشید، کارهای تقریبا مشابه انجام دهید، جلسات کاری مشابه داشته باشید و روی یک جهت معین و از پیش معین شده حرکت کنید، باعث خستگی و درگیری های ذهنی می گردد.

این خستگی ها و درگیری ها باعث می شوند شما برخی روزها دوست دارید وقت اداری هر چه زودتر تمام گردد تا به خانه برگشت؛ البته اگر شانس بیاورید و محیط کار متشنج نباشد و درگیری های ذهنی بیشتری نداشته باشید. مسائلی نظیر رفت و آمد و ترافیک و دور بودن جهت کار و … هم را نباید فراموش کرد. اما ناامید نشوید.

کار به صورت تمام وقت و حضوری مزایای خاص خودش را هم دارد:

  • شما به صورت تیمی کار می کنید و ایده های جدیدتر از دل این کار تیمی بیرون می آیند.
  • امکان یادگیری در این سبک کاری بیشتر است. انتقال مهارت ها و دانش فنی و ایده پردازی و مسائلی از این دست در کار به صورت حضوری بیشتر است.
  • امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دارند. فرصت کارهای جدید و خلاقانه در بستر کار وجود دارد و با همکاری تیم فعالیت های کاری زودتر به نتیجه می رسند.
  • برنامه کاری معین دارید و ساعت های کاری تان معین است.
  • حقوق از پیش معین شده و منظم دریافت می کنید.
  • امنیت شغلی بالاتری دارید. بیمه و مزایا و همچنین سابقه کار برای شما ثبت می گردد و از این نظر هم خیالی آسوده دارید.

فریلنسری و شاید بی برنامگی

سراغ حالت ایده آل فریلنسری هم برویم. شما صبح (یا شاید کمی دیرتر از صبح) بیدار می شوید. بدون ترافیک و دردسرهای رفت و آمد چند قدم آن ورتر پشت میزتان می نشینید و کارهایی را که برای امروز در نظر گرفته اید، آغاز می کنید.

ساعت های کاری و یا تعداد کارها و پروژه هایی که انجام داده اید را یادداشت می کنید. اگر وسط کار خسته شدید می توانید استراحت کوتاهی هم بکنید. هر ساعتی که کارتان تمام شد، ادامه روز مال شماست.

اما آمارها چیز دیگری نشان می دهند.

از هر 10فریلنسر 5 نفر شب ها را برای کار کردن انتخاب می نمایند؛ شاید شب ها تا دیروقت. مخصوصا برنامه نویس ها و فریلنسرهای حوزه محتوا و… که احتیاج به آرامش بیشتری برای فکر کردن و کد زدن و نوشتن دارند. قاعدتا ساعت خواب معینی هم ندارند.

در ادامه بخوانید :

فریلنسرها جنگجوهای عصر جدید

11 بهمن 98 323

کسب وکار فریلنس رو آغاز کن

7 مهر 98 335

فریلنسرها یک قانون مورفی معروف هم دارند: یک روز از خواب بیدار می شویم و می بینیم هیچ پروژه ای برای امروز نداریم. هیچ کس چیزی سفارش نداده است و کاری برای انجام دادن نداریم. استراحت می کنیم.

ممکن است چند روز به همین شکل بگذرد، اما یک روز شنبه صبح از خواب بیدار می شویم و می بینیم که تمام کارفرماهایی که از بدو تولد می شناسیم، سفارش کار داده اند؛ دقیقا همه با هم. این مسئله ای است که بیشتر فریلنسرها با آن روبرو می شوند؛ یعنی بی برنامگی که بخشی از ماجرا تقصیر خودشان است و بخشی هم تقصیر کارفرماها.

پرداخت حقوق هم به صورت منظم نیست، اما این چندان مشکل بزرگی نیست چون فریلنسرها معمولا با چندین کسب و کار در ارتباطند و حقوق شان را به صورت هفتگی، ماهانه و یا بعد از اتمام پروژه ها دریافت می نمایند و می توانند مسائل اقتصادی را مدیریت نمایند.

دقیقا نمی توان گفت کدام جریان کاری بهتر است. هر کس روحیات و عادت های کاری خاص خودش را دارد. دغدغه ها و شرایط خاص خودش را دارد و برای هر کس یکی از این حالت ها بهتر جواب می دهد

اما روی خوش ماجرا را هم ببینید:

  • برنامه کاری شما دست خودتان است. برنامه ای کاملا منعطف دارید و هر وقت که می خواهید می توانید استراحت کنید و یا بعد از اتمام یک پروژه چند روز تعطیل کنید.
  • اگر با محیط کار و روابط اجتماعی چندان میانه خوبی ندارید، فریلنسری برای شما یک کار ایده آل است. اگر درونگرا هستید، فریلنسری دقیقا چیزی است که لازم دارید.
  • با مسائل ترافیک و رفت و آمد و آلودگی هوا روبرو نیستید.
  • تمرکز بیشتری دارید. معمولا محیط کار شلوغ است. صحبت هایی رد و بدل می گردد و برای یک کار که احتیاج به تمرکز و ایده پردازی دارد، چندان مناسب نیست. مخصوصا برای نویسنده ها که به تمرکز بیشتری احتیاج دارند.
  • با اینکه فرصت تعامل و یادگیری تیمی ندارید، اما فرصت بیشتری برای مطالعه و رشد شخصی در خانه فراهم است.
  • نرخ حقوق متغیری دارید و اگر در کارتان حرفه ای باشید، می توانید چند برابر حقوق یک کارمند درآمد داشته باشید.
  • اما در نهایت تصمیم با شماست. ببینید کدام شرایط برای شما مناسب تر است. با کدام شرایط سازگار هستید و امکان رشد بیشتری دارید. فرصت برای تغییر هم وجود دارد.
  • می توانید هر دو سبک را امتحان کنید و ببینید کدام حالت برای شما مناسب تر است. از تغییر نترسید و بهترین شرایط را انتخاب کنید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: مجله شنبه
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4900

به "تکرار زندگی کارمندی؛ بی برنامگی زندگی فریلنسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار زندگی کارمندی؛ بی برنامگی زندگی فریلنسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید