تمیز کردن چرم ؛ کیف و کفش چرم خود را چگونه تمیز کنیم؟

به گزارش جعبه مهر، چرم نوع خاصی از کالاست که دوام طولانی مدت داشته و نیاز به مراقبت دارد. وسایل چرم خود را دور از نور خورشید نگهداری کنید نور خورشید چرم را خشک کرده و باعث میشود که چرم ترک خورده و از بین برود. وسایل چرمی خود را زمانی که از آنها استفاده نمیکنید در جای خشک نگهداری کنید همچنین تمیز نگه داشتن آن عمر چرم را افزایش میدهد پس لوازم چرم خود را با پارچه نمدار تمیز نگهدارید. براق و تمیز کردن چرم و جلوگیری از ترک خوردن کیف و کفش و یا لباس چرمی را باید در مراحل اصلی مراقبت از این جنس رعایت کنید. روش های تمیز کردن چرم را در این مطلب بخوانید.

تمیز کردن چرم ؛ کیف و کفش چرم خود را چگونه تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن چرم

1. روش های تمیز کردن کفش چرم

اولین توصیه برای تمیز کردن کفش یا کیف چرم، پاک کردن گرد و غبار و آلودگی از سطح چرم است. این مرحله را با استفاده از برس نرم یا دستمال پارچه ای انجام دهید. اگر کفشتان بندی است، برای نتیجه بهتر، بندها را به صورت جداگانه و با آب و صابون بشویید تا کاملا تمیز شوند.

  • برس زدن کفش را در جهت های مختلف انجام دهید. از قلم نیاندازید که باید فشار ملایمی به سطح چرم وارد شود تا گرد و غبار و کثیفی های چسبیده به آن، از بین بروند. بعد از برس کشیدن، با یک دستمال پارچه ای خشک، سطح چرم را پاک کنید.
  • محلول آب و سرکه سفید لکه های ایجاد شده روی کفش چرم را از بین می برد. در واقع این لکه ها هستند که باعث کدر شدن و کثیف بودن کفش می شوند. از قلم نیاندازید که محلول باید به طور یکسان روی سطح چرم پخش شود. اگر آب و سرکه را فقط روی لکه ها بهره ببرید، ممکن است لکه های جدیدی به وجود آیند.
  • بعد از آنکه چرم را به محلول آغشته کردید، با استفاده از دستمال تمیز و خشک، آن را پاک کنید. سپس کفش را در معرض آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

بهترین روغن برای چرم چیست؟

کاربرد روغن زیتون برای کفش چرم، نرم تر و براق شدن آن است. پس اگر احساس می کنید چرم کفشتان کدر شده و ظاهر کثیفی دارد، حتما از این ترفند بهره ببرید. روغن زیتون را می توانید با خیال راحت جایگزین واکس یا دیگر محصولات مراقبتی کفش کنید.

برای این منظور کافی است چند قطره روغن زیتون روی کفش بریزید و با استفاده از دستمال نرم و تمیز، روغن را روی سطح چرم پخش کنید.

2. استفاده از پوست موز برای تمیز کردن چرم

ترکیبات موجود در پوست موز ذرات و جرم تجمع یافته روی چرم را از بین می برد و باعث براق شدن آن می شود.

  • پوست موز را بردارید و قسمت سفید داخلی آن را روی کفش چرم بمالید.
  • سپس یک دستمال نخی بردارید، آن را روی چرم بکشید تا جرم و کثیفی از بین برود و سطح کفش براق تر شود.
  • در نهایت کفش را در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود.

3. تمیز کردن چرم سفید

تمیز نگه داشتن چرم سفید زحمت خاص خود را دارد اگر میخواهید از این کالای لوکس بهره ببرید پس نحوه تمیز کردن آن را هم بیاموزید .

اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که اسفنج خود را با آب مقطر و چند قطره صابون مایع آغشته کنید و آب اسفنج را کامل بگیرید سپس سطح کیف خود را به آرامی پاک کنید

برای پاک کردن لکه های اتوماتیک از روی چرم سفید خود میتوانید آن را با الکل و پنبه پاک کنید پنبه را به آرامی روی اتوماتیک بکشید و بعد خشک کنید.

ممکن است چرم شما با لکه های چربی آلوده شده باشد برای پاک کردن لکه های چربی میتوانید از آرد ذرت بهره ببرید مقداری آرد ذرت را با مسواک به مدت ده دقیقه روی لکه های چربی بمالید .

آب اکسیژنه و بوراکس برای پاک کردن لکه های سیاه روی چرم سفید بسیار موثراست سعی کنید با گوش پاک این مخلوط را روی لکه های سیاه بمالید و بعد از پنج دقیقه آن را خشک کنید.

سخن آخر

اگر هنگام رانندگی با موتور و یا پیاده روی کاپشن ، کت و.. چرم شما خیس شد هرگز ان را کنار اجاق و یا آتش خشک نکنید چرا که این اشتباه آن را بسیار ضعیف خواهد کرد. بهترین روش برای خشک کردن چرم خیس استفاده از پارچه ای خشک و البته نرم است. همچنین برای براق شدن چرم چند قطره روغن بچه روی کفشتان بریزید و با یک دستمال به آرامی روغن را در سراسر کفش پخش کنید. فقط حواستان باشد که این اقلام کوچکترند و به مقدار کمتری روغن بچه نیاز دارند. می توانید از همان روش براق کردن کفش و کیف برای این اقلام نیز بهره ببرید.

شما می توانید نحوه تمیز کردن چکمه با جنس های مختلف را نیز در انگیزه بخوانید و در مواقع لزوم از مطالب آن بهره ببرید. شما به چه روشی کیف و کفش چرم خود را تمیز می کنید؟ تجربیات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7380

به "تمیز کردن چرم ؛ کیف و کفش چرم خود را چگونه تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن چرم ؛ کیف و کفش چرم خود را چگونه تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید