تمامی اقدامات پیشگیرانه در منطقه اتخاذ و دستگاه های امدادی در آماده باش کامل به سر می برند

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به شروع بارندگی در 10 شهرستان استان، گفت: تمامی اقدامات پیشگیرانه در منطقه اتخاذ شده و همه دستگاه های امدادی در آماده باش کامل به سر می برند.

تمامی اقدامات پیشگیرانه در منطقه اتخاذ و دستگاه های امدادی در آماده باش کامل به سر می برند

به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، عباس ارجمندی شامگاه آدینه در جلسه دیسکاشن هواشناسی، گفت: هشدارهای جوی در چهار سطح به وسیله استاندار، معاون استاندار، مدیریت بحران و… به فرمانداری ها اعلام شده است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی گفت: سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در استان فعال است و بارش های قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برآورد می گردد بیشنه بارش ها به صورت نقطه ای در بعضی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش از 130 میلی متر برسد، اضافه نمود: تا کنون ارتفاع بارش های این سامانه در بندرعباس به حدود 130 میلیمتر رسیده است.بنابراین باید توجه داشت که بارش های استان ما نیز مانند بندرعباس سنگین پیش بینی می گردد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شهرستان زاهدان و نواحی مرکزی استان نیز بارش ها قابل توجه خواهد بود به طوریکه انتظار می رود بیشینه بارش ها به حدود 60 تا 90 میلی متر برسد.

حیدری مطرح نمود: بارش ها در شهرستان های ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک نیز شدید پیش بینی می گردد به نحوی که میزان آن ها بین 70 تا 120 میلی متر برآورد می گردد.

وی اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن معابر شهری، طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل و بالا آمدن آب سدها انتظار می رود. بنابراین توصیه می گردد در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب گردد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: همچنین توصیه می گردد از سفرهای غیر ضروری تا سرانجام فعالیت سامانه بارشی خودداری گردد. علاوه بر این در این مدت در تردد های جاده ای نیز با احتیاط کامل رفتار گردد و از صعود به ارتفاعات استان به دلیل شرایط بد جوی اکیداً خوداری گردد.

حیدری با بیان اینکه روز یکشنبه با کاهش محسوس دمای هوا احتمال ریزش برف در ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد، گفت: مه گرفتگی و کاهش شدید دید افقی در محورهای کوهستانی و لغزندگی بعضی محورهای مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روزهای آینده احتمال دارد.

این مسئول مطرح نمود: هم اکنون تمامی مسیرهای خروجی استان به سمت مراکز استان های خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان بارانی یا برفی است که توصیه می گردد در صورت ضرورت سفر به سمت خراسان جنوبی و کرمان، زنجیر چرخ همراه خودروها باشد.

وی گفت: شنبه با تشدید جریانات شمالی و وزش باد شدید شمالی، دمای هوا استان بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4536

به "تمامی اقدامات پیشگیرانه در منطقه اتخاذ و دستگاه های امدادی در آماده باش کامل به سر می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی اقدامات پیشگیرانه در منطقه اتخاذ و دستگاه های امدادی در آماده باش کامل به سر می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید