کوشش آمریکا برای اقدام جدید علیه ایران

به گزارش جعبه مهر، یک مقام آمریکایی با ادعای اینکه ایران به ونزوئلا بنزین می فرستد و در ازای آن طلا دریافت می نماید، از تصمیم دولت ترامپ برای اقدام جدید علیه ایران در این خصوص اطلاع داد.

کوشش آمریکا برای اقدام جدید علیه ایران

به گزارش خبرنگاران از مهر، خبرگزاری رویترز شامگاه پنج شنبه از کوشش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد مانع در جهت ادعایی ارسال محموله های نفتی ایران به ونزوئلا اطلاع داد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا با ادعای اینکه ایران به ونزوئلا بنزین می فرستد، از اقدام واشنگتن در آنالیز اقداماتی در واکنش به این موضوع اطلاع داد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ایالات متحده اطمینان دارد که دولت نیکلاس مادورو بهای این بنزین را با دادن چندین تن طلا پرداخت نموده است.

وی در عین حال از ارائه جزئیات پیرامون اقدامات آمریکا در این خصوص خودداری کرد اما گفت که گزینه های مربوط به دونالد ترامپ ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است، خبرگزاری بلومبرگ که یک رسانه آمریکایی است در خبری مدعی شد، یک هواپیمای شرکت ماهان بعد از حمل تجهیزاتی برای تعمیر تاسیسات پالایشگاهی ونزوئلا، 9 تن طلا به ایران حمل نموده است.

الیوت آبرامز مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا، روز پنجشنبه در اندیشکده محافظه کار هادسون در واشنگتن، گفت: حدس ما این است که آنها برای این خدمات طلا دریافت می نمایند. هواپیماهایی که از ایران وارد می شوند و تجهیزاتی برای صنعت نفت (ونزوئلا) می آورند در ازای این تجهیزات طلا برمی گردانند.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعای مسئول امور ونزوئلا در دولت آمریکا، اظهارات بیان شده را بی اساس و در جهت زمینه سازی برای اعمال فشار بیشتر از سوی آمریکا بر دولت ونزوئلا و ایجاد اخلال و دخالت در روابط تجاری میان دو کشور ایران و ونزوئلا ارزیابی کرد.

وی اضافه نمود: دولت آمریکا که در اجرای سیاست های خود در ونزوئلا از جمله تحریم مالی، تهدید نظامی و اخیراً تشکیل شورای انتقالی، به دلیل مقاومت دولت و مردم آن کشور با شکست روبرو شده، با ایراد اینگونه اتهامات سعی دارد در برنامه دولت ونزوئلا برای بازسازی پالایشگاه های آن کشور و فراوری فرآورده های نفتی از جمله بنزین که هم اکنون بدلیل تحریم های ظالمانه آمریکا با کمبود روبروست، مانع تراشی کند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6177

به "کوشش آمریکا برای اقدام جدید علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای اقدام جدید علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید