مشخص دستمزد کارگران به بعد از عید موکول شد ، چه دستمزدی مورد توافق نهاده شد؟

به گزارش جعبه مهر، نشست دستمزد شورای عالی کار پس از گذشت 7 ساعت باز هم بدون نتیجه به انتها رسید و مشخص حداقل دستمزد کارگران به نیمه اول فروردین ماه سال بعد موکول شد.

مشخص دستمزد کارگران به بعد از عید موکول شد ، چه دستمزدی مورد توافق نهاده شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دویست و نود و نهمین نشست شورای عالی کار که از ساعت 16 امروز با موضوع مشخص حداقل دستمزد کارگران به ریاست وزیر کار و با حضور نمایندگان کارفرمایی و کارگری شروع شده بود دقایقی قبل بدون نتیجه انتها یافت.

در این نشست در حالی که خبرها حاکی از این بود که دولت و کارفرمایان با افزایش حداقل دستمزد کارگران به 2 میلیون و 800 هزار تومان توافق نموده اند اما به نظر می رسد به دلیل اختلاف نظر گروه های کارگری و کارفرمایی و عدم تامین نظرات سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در این جلسه باز هم ننتیجه لازم به دست نیامد. بر این اساس مشخص حداقل دستمزد کارگران با توافق همه شرکای اجتماعی به نیمه اول فروردین سال 99 موکول شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه سومین نشست شورای عالی کار با تاکید بر اینکه بنای ما اجماع تمام شرکای اجتماعی در شورای عالی کار است گفت: در این جلسه به هر نتیجه ای که در خصوص دستمزد سال آینده برسیم با توجه به شرایط سال 99 امکان بازنگری به صورت فزاینده و کاهنده وجود دارد.

وی گفت: کوشش ما این است که جامعه کارفرمایی و کارگری با یک اجماع واحد پیش بروند و جلسه را ترک نمایند حتی اگر امروز این توافق حاصل نگردد.

به گفته شریعتمداری، تا به امروز هشت جلسه کمیته دستمزد برگزارشده و این سومین نشست شورای عالی کار برای مشخص مزد کارگران است.

شریعتمداری همچنین گفته بود که با توجه به متغیرهای مختلف و عوامل درونزا و برونزا متعددی که برای سال آینده وجود دارد ضروری است نمایندگان کانون ها و شوراهای اسلامی کار و کانون های کارفرمایی با احتیاط در خصوص دستمزد تصمیم بگیرند.

با توجه به اظهارات وزیر کار مبنی بر امکان بازنگری دستمزد کارگران در سال آینده و تاکید وی بر احتیاط در مشخص مزد به دلیل شرایط مالی و عوامل اثرگذار سال آینده پیش بینی می شد که مشخص دستمزد جامعه کارگری به سال آینده موکول گردد.

پیش از این بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار مشخص دستمزد سال 99 را سخت و سخت خوانده و بر لزوم توجه به حفظ قدرت معیشت خانوارهای کارگری و مشخص دستمزدی متناسب با هزینه های زندگی آن ها تاکید نموده بودند.

فعالان کارگری موکول شدن مشخص دستمزد کارگران به سال بعد را دارای پیامدهای زیانباری دانسته بودند.

کمیته دستمزد شورای عالی کار در آخرین نشست خود هزینه ماهانه سبد معیشت خانوارهای کارگری را 4 میلیون و 940 هزار تومان مشخص کرد.

پیش از این دو جلسه دیگر دستمزد در طول این هفته برگزار شده بود که به دلیل اختلاف نظر شدید نمایندگان کارگری و کارفرمایی درخصوص درصدهای پیشنهادی به نتیجه نرسید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5310

به "مشخص دستمزد کارگران به بعد از عید موکول شد ، چه دستمزدی مورد توافق نهاده شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص دستمزد کارگران به بعد از عید موکول شد ، چه دستمزدی مورد توافق نهاده شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید