تظاهرات مردم الجزائر در میان تدابیر شدید امنیتی

به گزارش جعبه مهر، مردم الجزائر برای بیستمین آدینه متوالی تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی علیه فرماندهان ارتش خواهان عدم حمایت آنان از عناصر دوره عبدالعزیز بوتفلیقه شدند.

تظاهرات مردم الجزائر در میان تدابیر شدید امنیتی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر از مردم الجزائر دیروز پس از اقامه نماز آدینه، در میان تدابیر شدید امنیتی تظاهرات کردند.

شمار زیادی از مردم از مساجد و محله های نزدیک، به جمع تظاهرات کنندگان پیوستند.

طبق گزارش وبگاه العربی الجدید، تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی مخالفت خود با گفت وگو با دولت را اعلام و تأکید کردند که پیش از سرنگونی رژیم بوتفلیقه، گفت وگویی در کار نخواهد بود.

عبدالغنی بادی از فعالان الجزائر در این باره گفت که مردم این کشور هشیار بوده و از کوشش های دولت برای دور زدن خواسته های اصلی مردم مطلع هستند.

برگزاری این تظاهرات همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز استقلال الجزائر از استعمار فرانسه بود و به همین دلیل مردم شعارهایی اعم از ملت خواستار استقلال است، درود به الجزائر سر دادند. تظاهرات کنندگان همچنین از مواضع احمد قائد صالح رئیس ستاد مشترک ارتش به دلیل حمایت از عبدالقادر بن صالح رئیس جمهور موقت و نورالدین بدوی نخست وزیر این کشور، انتقاد کردند.

عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور سابق الجزائر دوم آوریل گذشته در پی گسترش اعتراضات به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست جمهوری، از قدرت استعفا داد و به دنبال آن عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس الأمه (مجلس) الجزائر به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب شد و قرار بود طی 90 روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار گردد اما اخیرا پس از آنکه هیچ فردی به عنوان نامزد انتخابات ثبت نام نکرد، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد و دوره ریاست جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

ص

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2148

به "تظاهرات مردم الجزائر در میان تدابیر شدید امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم الجزائر در میان تدابیر شدید امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید