تظاهرات دانشجویان در پی کاهش منابع اقتصادی

به گزارش جعبه مهر، دانشجویان دانشگاه های انتاریو کانادا در پی کاهش منابع اقتصادی دانشگاه ها به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند.

تظاهرات دانشجویان در پی کاهش منابع اقتصادی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، دانشجویان دانشگاه های انتاریو کانادا در پی کاهش منابع اقتصادی دانشگاه ها به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند.

درحالی که اعتراض دانشجویان به علت کاهش حمایت های اقتصادی آموزش عالی است، این وزارتخانه شمار ثبت نام دانشجویان خارجی را افزایش داده است.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از رشد ثبت نام دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا است؛ در مقایسه با کاهش سال 2016 ، این تعداد در سال 2017، با بیش از 11 درصد افزایش روبرو بوده است.

این آمار از سوی انجمن دانشگاه های آتلانتیک، دانشگاه های کبک، شورای دانشگاه انتاریو و سایر دانشگاه های کانادا ارائه شده است.

دانشجویان داخلی که به ثبت نام بیش از حد دانشجویان خارجی معترض هستند، خواهان برقراری توازن در آموزش عالی شده اند.

نخست وزیر کانادا نیز در پی اعتراضات دانشجویان گفته است: هزینه ثبت نام دانشگاه برای دانشجویان ملی با 10 درصد کاهش روبرو بوده و در آینده میزان شهریه بیش از این نیز کاهش خواهد یافت. با این وجود دانشجویان همچنان به کاهش منابع اقتصادی دانشگاه ها معترض هستند.

دانشجویان که در سراسر انتاریو، پایتخت کانادا دست به اعتراض زده اند باور دارند، کابینه دولت از چالش های جدی که در پی کاهش منابع اقتصادی دانشگاه ها رخ می دهد، آگاه نیستند.

به گفته دانشجویان، کاهش منابع اقتصادی برنامه های تحصیلی و اشتغال، بانک های غذا در دانشگاه ها و درخواست دانشجویان برای تأمین هزینه تحقیقات و پژوهش ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

انتهای پیغام/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3201

به "تظاهرات دانشجویان در پی کاهش منابع اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات دانشجویان در پی کاهش منابع اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید