(تصاویر) کشف قبرهای باستانی در مصر

به گزارش جعبه مهر، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر بیان کرد که گروهی از باستان شناسان 110 قبر را در منطقه ای باستانی در دلتای رود نیل کشف نموده اند.

(تصاویر) کشف قبرهای باستانی در مصر

به گزارش خبرنگاران، این قبر های کهن در منطقه باستان شناسی کوم الخلجان در استان دقهلیه که در حدود 150 کیلومتری شمال شرقی قاهره قرار گرفته است از زیر خاک بیرون کشیده شد. بیشتر گور های باستانی کشف شده بیضی شکل هستند و از شش هزار تا 3150 سال قبل از میلاد مسیح به جا مانده اند.

قدمت شماری دیگری از این قبر ها که مستطیلی شکل هستند نیز به 1782 تا 1570 سال پیش از میلاد مسیح بر می شود. این در حالی است که پنج گور باستانی کشف شده نیز از دوره پیش دودمانی (نقاده سوم) یعنی بین 3200 تا 3000 هزار سال پیش از میلاد مسیح باقی مانده است. در بعضی از این قبر های باستانی بقایای انسانی کشف شده است.

بنا به اعلام وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر علاوه بر اسکلت انسان های بزرگسال و بچه ها، تجهیزات مراسم تدفین و تولیدات سفالگری نیز در داخل این قبر های باستانی وجود داشته است.

دولت مصر با تبلیغ گسترده پیرامون اکتشافات باستانی اخیر امیدوار است تا جان تازه ای به بخش گردشگری این کشور ببخشد. بخش گردشگری مصر به دنبال انقلاب سال 2011 رونق خود را از دست داد. این در حالی است که همه گیری بیماری کووید 19 نیز به کسب و کار های مرتبط با گردشگری در مصر آسیب زیادی زده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10117

به "(تصاویر) کشف قبرهای باستانی در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) کشف قبرهای باستانی در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید