ترفندهای ساده برای ایجاد رمزهای عبور ایمن و قوی

به گزارش جعبه مهر، در این گزارش با مراحل ساخت و استفاده از یک رمز عبور قوی برای حساب های کاربری آشنا شوید.

ترفندهای ساده برای ایجاد رمزهای عبور ایمن و قوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، به نقل از تک مگ؛ کاربران اینترنت با توجه به استفاده مداوم از این فضا و بودن در شبکه های اجتماعی به تعداد زیادی رمز عبور احتیاج دارند، بعضی از آن ها به رمز های عبور ساده پایبند هستند که به راحتی به خاطر سپرده می شوند و بعضی دیگر نیز از یک رمز عبور یکسان برای همه حساب هایشان استفاده می نمایند.

اگر هکر ها رمز ورود شما را بدزدند یا یک مرورگر رمز ورود شما را برای استفاده در همه جا یادداشت کند، داده های شما به خطر می افتد. تنها راه ایمن برای مقابله با رمز های عبور استفاده از رمز عبور پیچیده و متفاوت برای هر سایت است و می توان این کار را با برنامه های مدیریت رمز عبور انجام داد. این برنامه ها روی همه دستگاه های شما کار می نمایند، چه رایانه های رومیزی، لپ تاپ، تلفن های هوشمند یا تبلت. آن ها رمز های عبور غیرقابل تصوری مانند ir23 # m # uBJP! 4i0k را ایجاد می نمایند.

اما یک مشکل وجود دارد؛ هر برنامه مدیریت رمز عبور برای قفل شدن برنامه و ورود به آن از رمز عبور اصلی استفاده می نماید؛ بنابراین رمز عبور اصلی باید کاملاً غیرقابل تصور باشد. زیرا هر کسی که به آن دسترسی داشته باشد می تواند قفل همه سایت های امن شما را باز کند. اگر رمزعبور اصلی خود را فراموش کنید، هیچ کس نمی تواند به شما یاری کند.

در ادامه چند نکته برای انتخاب گذر واژه هایی که به راحتی به خاطر سپرده می گردد و نمی توان آن ها را حدس زد آورده شده:

رمزعبور را بیتی شعر انتخاب کنید

هرکسی شعر یا آهنگ مورد علاقه خود را دارد که هرگز آن را فراموش نمی نماید. این شعر می تواند به او برای انتخاب یک گذرواژه یاری کنید. این شعر هرچه باشد می توانید آن را به رمزعبور تبدیل کنید.

نحوه کار:

با نوشتن حرف اول هر هجا، با استفاده از حروف عظیم برای هجا های برجسته و نگه داشتن علائم نگارشی، آغاز کنید. اگر هجا شمارنده قوی ندارد، فقط می توانید حرف اول هر کلمه را بگیرید. رمزعبور شاعرانه شما کاملاً متفاوت از این نمونه ها خواهد بود. شما با یک آهنگ معنی دار یا نقل قول خود آغاز خواهید کرد و آن را به یک رمز عبور منحصر به فرد تبدیل می کنید که هیچ کس دیگر نمی تواند آن را حدس بزند.

از همه نماد ها بهره ببرید

کارشناسان رمز عبور توصیه می نمایند که همواره هر چهار نوع نویسه را وارد کنید: حروف عظیم و کوچک، اعداد و نمادها. دلیلش هم این است که شما با اینکار، کار را برای هکر ها سخت می کنید و زمان زیادی طول زیادی طول می کشد تا آن ها بتوانند حساب شما را هک نمایند و یکی از راه های دستیابی به رمز عبور طولانی و به یاد ماندنی استفاده از همه نماد ها است.

برنامه های مدیریت گذرواژه اجازه ایجاد فاصله در رمز ورود اصلی را نمی دهند. مسئله ای نیست برای جدا کردن کلمات، به راحتی نمادی مانند خط یا = را انتخاب کنید. از حرف Shift استفاده نکنید. کلماتی را انتخاب کنید که به طور طبیعی با هم مطابقت نداشته باشند.

رمز های عبور طولانی تر بهتر هستند

استیو گیبسون که یک متخصص رایانه است می گوید که راز رمز های عبورقوی، طولانی بودن آن است. وب سایت گیبسون یک فایل جستجوی ماشین حساب فضا را ارائه می دهد که هر رمز عبوری را که وارد می کنید بر اساس نوع کاراکتر و طول آن را بررسی می نماید. ماشین حساب تقریبی از مدت زمان حمله برای شکستن این رمز عبور خاص را ارائه می دهد.

بعضی از کاربران در رمز عبور خود از سه علامت تعجب استفاده می نمایند، اینکار به دو دلیل روش صحیحی نیست. اول: به کلید shift احتیاج دارد. دوم: بسیار قابل پیش بینی است. در عوض، دو کلید نزدیک و متناوب با اضافه کردن چیزی مانند vcvcvcvc، انتخاب کنید. یا سه حرف مانند LKGLGLGLGLGG را انتخاب کنید. گیبسون می گوید این رمز های عبور بیش از 45 سال طول خواهد کشید تا هک گردد.

رمز های عبور را طولانی، قوی و به یاد ماندنی کنید

هنگامی که در یک برنامه مدیریت گذرواژه وارد شدید و تمام ورود های خود را به استفاده از رمز های عبور بی نظیر و منحصر به فرد خود تبدیل کردید، تنها رمز عبوری که هنوز به خاطر نمی سپارید رمز ورود به این برنامه ها است. این رمز عبور اصلی قفل همه موارد دیگر را باز می نماید؛ بنابراین واقعاً باید مدتی را صرف تهیه کلمه ای کنید که به راحتی بخاطر بسپارید، اما حدس زدن آن برای شخص دیگری غیرممکن باشد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10160

به "ترفندهای ساده برای ایجاد رمزهای عبور ایمن و قوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای ساده برای ایجاد رمزهای عبور ایمن و قوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید