ترامپ متحدینش را توییتری به رگبار بست!

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به قصد دیدار با رهبر کره شمالی، به سنگاپور سفر نموده است، از ساعاتی پیش کار پیغام رسانی توییتری خود را بر مبنای تداوم دلخوری از کانادا و سایر متحدین گروه G7، شروع کرد.

ترامپ متحدینش را توییتری به رگبار بست!

به این ترتیب، وی در سلسله پیغام هایی، نوشت: این روزها تجارت منصفانه را باید تجارت احمقانه نامید. به گفته کانادایی ها، آنها تقریباً 100 میلیارد دلار از تجارت با آمریکا عایدشان می گردد (البته فکر کنم اغراق می نمایند و حالا گیر افتاده اند). دست کم این رقم 17 میلیارد دلار است و تعرفه هایی که بر محصولات لبنی آمریکا اعمال می نمایند، 270 درصد است.

ترامپ ادامه داد: چرا من به عنوان رئیس جمهوری آمریکا باید اجازه دهم دیگر کشورها مازاد تجاری کلانی عایدشان گردد- مسئله ای که برای دهها سال ادامه داشته است حال آنکه کشاورزان، کارگران و اقتصادیات دهندگان آمریکایی باید هزینه های زیاد و ناعادلانه ای را بپردازند. کسری 800 میلیارد دلاری تراز تجاری... این حق مردم آمریکا نیست.

وی در پیغام دیگری اضافه کرد: به همه این ها، این حقیقت را هم اضافه کنید که آمریکا تقریبا همه هزینه ناتو را پرداخته و از بسیاری از این کشورهایی که در تجارت ما را سرکیسه می نمایند محافظت می نماید (آنها فقط سهم ناچیزی از هزینه ناتو را پرداخته و به ما می خندند!). اتحادیه اروپا 151 میلیارد دلار مازاد تراز تجاری دارد و باید بیشتر از این ها صرف امور نظامی نماید!

به گفته ترامپ، آلمان (به کندی) یک درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را به ناتو اختصاص می دهد و حال آنکه آمریکا 4 درصد از فراوری ناخالص ملی را که در مقایسه با سهم آنها بسیار بیشتر است، می پردازد.

وی ادامه داد: اصلا کسی باور می نماید که این عقلانی باشد؟ ما با پرداخت هزینه اقتصادی گزاف از اروپا محافظت می کنیم و بعد در زمینه تجارت متحمل برخوردی ناعادلانه می شویم. تغییر در راه است!

رئیس جمهوری آمریکا در نهایت توییت کرد: متاسفم. نمی توانیم اجازه دهیم دوست یا دشمن از ما در عرصه تجارت بیش از این امتیاز بگیرد. باید اولویت را به کارگرهای آمریکایی بدهیم!

البته ترامپ در میانه جنگ توییتری با متحدین واشنگتن، گریزی هم به نشست فردای خود با کیم جونگ اون رهبر کره شاقتصادی زد و نوشت: حس بودن در سنگاپور محشر است، هیجان در هوا موج می زند!

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3705

به "ترامپ متحدینش را توییتری به رگبار بست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ متحدینش را توییتری به رگبار بست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید