تداوم مسائل هتل آسمان برای شیراز، آتش نشانان یکی از کانونهای آتش را درطبقات زیرین هتل یافته اند

به گزارش جعبه مهر، قائم مقام شهردار شیراز خاطرنشان کرد که هم اکنون آتش نشانان یکی از کانون های آتش در طبقات زیرین هتل آسمان شیراز را یافته اند و مشغول اطفاء حریق در این کانون هستند.

تداوم مسائل هتل آسمان برای شیراز، آتش نشانان یکی از کانونهای آتش را درطبقات زیرین هتل یافته اند

مهندس آرش فرج زاده در گفت وگو با خبرنگاران منطقه فارس گفت: از ساعت 11 و 5 دقیقه صبح شنبه 12 مرداد که موضوع وقوع حریق در هتل آسمان به مرکز آتش نشانی اعلام شد، تیم های عملیاتی به محل اعزام شدند.

او با بیان این که هتل آسمان دارای چهار طبقه زیرزمین است، گفت: متاسفانه به ما اعلام نشده بود که مقادیر زیادی کالا شامل تشک، ملحفه، بالش و ... در یکی از طبقات زیرزمین دپو شده است و رسیدن آتش به این کالاها، کار را با مشکل روبرو نموده است.

فرج زاده گفت: مواد ضد اشتعال، به سادگی مشتعل نمی شوند اما وقتی هم مشتعل شد، خاموش کردن آن ها به سادگی امکان پذیر نیست.

فرج زاده با بیان این که اکنون و بعد از حدود دوازده ساعت، آتش نشانان به کانون آتش رسیده اند، گفت: با توجه به حجم دود ایجادشده از آتش و قرار دریافت کانون در طبقات زیرین ساختمان و ندادن اطلاعات لازم در مورد موادی که در این محل وجود دارد، کار با سختی جلو رفته و طولانی شده است.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: الآن که ساعت 12 شب است، تیم های آتش نشانی پیروز به کنترل بخش زیادی از آتش شده اند اما نگرانی ما این بود که این ساختمان با توجه به این که اسکلت فلزی است، احتمال فرو ریختن آن وجود دارد.

وی با بیان این که شاهد ریزش هایی در بخش هایی از این ساختمان بوده ایم، گفت: به دلیل افزایش طبقات اسکلت فلزی با روش های مهندسی با بتون تقویت شده است و همین عامل مانع از فرو ریختن این ساختمان به دلیل حرارت بسیار بالا شده بود.

فرج زاده در عین حال گفت: نگرانی این است که اعضای فلزی بعد از چند ساعت در معرض حرارت قرار دریافت، موجب ریزش ساختمان گردد، اگرچه پوسته های بتنی دور این اسکلت فلزی موجب شده که زمان بروز ریزش به تعویق بیافتد.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: خوشبختانه تاکنون تنها تخریب موضعی داشته ایم اما تخریب کلی و ریزش ساختمان حادث شده است و امیدواریم تا لحظات پایانی اطفاء کامل حریق، این ساختمان استقامت داشته باشد.

فرج زاده گفت: اما بعد از مهار کامل آتش این ساختمان نیازمند بازنگری کامل است یا باید تخریب کامل و بازسازی گردد یا این که مستحکم گردد.

قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به حضور نیروهای سپاه، ارتش، پلیس، اورژانس، استانداری و ... در کنار نیروهای فرمانداری و شهرداری شیراز، گفت: امیدوار هستیم که اطفاء حریق به زودی کامل گردد.

فرج زاده با تصریح این که خیابان رودکی شیراز با هماهنگی دستگاه های مسئول برای مدتی مسدود خواهد شد، گفت: مسدود شدن جهت فقط شامل تردد سواره خواهد بود و تردد پیاده با توجه به قرار دریافت تعداد زیادی هتل و اماکن تجاری و مسکونی، وسیع نخواهد بود اما کنترل می گردد.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: کوشش می کنیم تا بحث ارزیابی ساختمان هتل آسمان با سرعت انجام گردد تا اخلالی در زندگی مردم ایجاد نکند.

فرج زاده اضافه نمود: هم اینک با همکاری شرکت توزیع برق شیراز، شرکت گاز و شرکت آب، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، این اشتراک ها در بخشی از خیابان رودکی قطع شده است.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: سکنه بخشی از ساختمان های این خیابان نیز تخلیه شده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2426

به "تداوم مسائل هتل آسمان برای شیراز، آتش نشانان یکی از کانونهای آتش را درطبقات زیرین هتل یافته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم مسائل هتل آسمان برای شیراز، آتش نشانان یکی از کانونهای آتش را درطبقات زیرین هتل یافته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید