تاثیر گرایش های حزبی بر تمایل به تزریق واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری خبرنگاران- پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به بررسی تأثیر گرایش های حزبی مردم آمریکا بر میزان تمایل آن ها به تزریق واکسن کرونا پرداخت.

تاثیر گرایش های حزبی بر تمایل به تزریق واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به بررسی تأثیر گرایش های حزبی مردم آمریکا بر میزان تمایل آن ها به تزریق واکسن کرونا پرداخت.

سی ان ان در مطلبی به قلم هَری اِنتِن نوشت: توانایی مدیریت بحران کرونا و مهار این ویروس در آمریکا تا حدود زیادی به تمایل آمریکایی ها برای واکسینه شدن بستگی دارد.

تأثیر گرایش های حزبی بر تزریق واکسن کرونا در چند ماه گذشته، گسترش یافته است. این مسئله ممکن است بر توانایی برای کنترل شیوع ویروس کرونا تأثیر بگذارد.

مؤسسه های ایپسوس، اکسیوس و گالوپ در ماه های اخیر مکرر درباره این موضوع نظر سنجی کرده اند.

نظرسنجی ایپسوس/اکسیوس در ماه های ژانویه و فوریه نشان داد 74 درصد از دموکرات ها گفتند واکسن زده اند یا این که به احتمال زیاد به محض این که واکسن در اختیار آن ها قرار بگیرد، آن را تزریق می کنند. فقط 51 درصد از جمهوری خواهان این حرف را زدند. 61 درصد از افراد مستقل نیز چنین سخنی را بیان کرده اند.

وقتی کارشناسان گالوپ در تازه ترین نظرسنجی خود، از پاسخ دهندگان پرسیدند آیا اگر اکنون واکسن در اختیار آن ها قرار گیرد، موافقند واکسن بزنند، اختلاف پاسخ ها 40 درصد بود (91 درصد برای دموکرات ها و 51 درصد برای جمهوریخواهان).

نمی توان اطمینان داشت چرا اکنون جمهوری خواهان به طور چشمگیری تمایل کمتری برای واکسینه شدن دارند، اما باید به یاد آوریم که دموکرات ها همواره گفته اند نسبت به جمهوری خواهان درباره شیوع ویروس کرونا نگران تر هستند.

در واقع، نظرات جمهوری خواهان درباره واکسینه شدن در نظرسنجی گالوپ تغییر چندانی نکرده است، اما تغییرات زیادی در خصوص دموکرات ها به وجود آمده است. اواخر سپتامبر، 53 درصد از دموکرات ها و 49 درصد از جمهوری خواهان به گالوپ گفتند موافقند که واکسینه شوند، اما نظرسنجی ماه ژوئیه نشان داد: به طور متوسط، 82 درصد از دموکرات ها و 47 درصد از جمهوری خواهان موافقند که واکسن کرونا به آن ها تزریق شود.

تعدادی از مقامات حزب دموکرات اواخر تابستان و اوایل پاییز تردید هایی را در خصوص فرایند تأیید ویروس کرونا در زمان دولت ترامپ مطرح کردند. مثلاً در اوایل سپتامبرف به نقل از کامالا هریس که اکنون معاون رئیس جمهور است، اعلام شد: من میگویم که به دونالد ترامپ اطمینان ندارم و باید یک منبع معتبر اطلاعاتی درباره تأثیرگذاری و ایمن بودن هر آنچه ترامپ درباره اش صحبت می کند، وجود داشته باشد. از نیمه ماه نوامبر و درست پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بود که تفاوت های حزبی در خصوص تزریق واکسن کرونا شروع به ظاهر شدن در نظرسنجی ایپسوس/اکسیوس کرد. علت تفاوت های حزبی در خصوص میزان تمایل به زدن واکسن کرونا در میان جمهوری خواهان هرچه باشد، بسیار خطرناک است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا گفت ویروس کرونا که موجب به وجود آمدن بیماری کووئید 19 می شود، معمولاً از طریق تماس با یک فرد مبتلا انتقال می یابد.

در سطح جزیی، دوستی های آمریکایی ها یعنی اینکه ممکن است غالباً نزدیک ترین تماس را با چه کسی داشته باشیم، به شدت به مسائل سیاسی وابسته است. نظرسنجی مرکز پیو در سال 2020 نشان داد: 59 درصد از طرفداران ترامپ گفتند بیشتر دوستان نزدیک آن ها به ترامپ رأی دادند و 30 درصد گفتند: تعدادی از دوستان نزدیک آن ها این کار را انجام دادند. فقط ده درصد از طرفداران ترامپ گفتند: تعدادی (هشت درصد) یا شمار بسیار کمی (دو درصد) از دوستان نزدیک آن ها این کار را انجام دادند.

بسیار آسان است که متوجه شویم چطور این شرایط می تواند موجب شیوع ویروس کرونا شود. علاوه بر این، همه ما شاهد بودیم که چطور کاخ سفید ترامپ شیوع ویروس کرونا را در اوایل پاییز تجربه کرد و در همان زمان بود که ترامپ خودش نیز به کرونا مبتلا شد. زمانی که ترامپ، اِیمی بارِت را به عنوان یکی از قضات دیوان عالی آمریکا معرفی کرد، دکتر آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی گفت: مراسمی که کاخ سفید برگزار کرد یکی از مهمترین مراسم ها برای شیوع کرونا بود.

در سطح کلان، شرایط جغرافیایی عامل مهمی برای پیش بینی رفتار رأی دهندگان است، زیرا رأی دهندگان در مناطق شهری بیشتر به حزب دموکرات و افراد در مناطق روستایی بیشتر به حزب جمهوری خواه رأی می دهند.

این وضع با نظرسنجی بنیاد خانواده کایزر مطابقت دارد که نشان داد پاسخ دهندگان در مناطق روستایی احتمال کمتری دارد که بگویند واکسن می زنند یا این که فقط در صورتی که لازم باشد، واکسن میزنند. این پاسخ دهندگان خاطر نشان کردند تعلل در زدن واکسن در مناطق روستایی، موضوعی فراتر از مسائل فقط حزبی است هرچند به طور قطع با آن ارتباط دارد.

شاهد بودیم که چطور انجام ندادن اقدامات کافی برای مقابله با شیوع کرونا می تواند در مناطق روستایی خطرناک باشد. افراد در مناطق روستایی احتمال کمتری دارد از ماسک استفاده کنند و احتمال بیشتری دارد که درخصوص جدی بودن شیوع کرونا، ابراز تردید کنند. ویروس کرونا اواخر سال 2020 به میزان قابل توجه تری در مناطق روستایی گسترش می یافت. این درحالی است که شیوع کرونا در اوایل سال 2020 بیشتر در مناطق شهری متمرکز بود.

به طور خلاصه باید گفت: اقدامات بیشتری باید درخصوص تعلل افراد برای زدن واکسن انجام شود. جان افراد عملاً به این موضوع وابسته است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9207

به "تاثیر گرایش های حزبی بر تمایل به تزریق واکسن کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر گرایش های حزبی بر تمایل به تزریق واکسن کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید