بیماری تنفسی کرونا به کووید-19 تغییر نام داد

به گزارش جعبه مهر، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته نام رسمی بیماری ناشی از ویروس کرونا را کووید-19 (Covid-19) اعلام کرد. برای این نام، از کلمات کرونا، ویروس و بیماری (Disease) استفاده شده و عدد 19 هم به سال شناسایی آن یعنی 2019 برمی گردد. ویروس این بیماری نیز از این پس سارس-کوو-2 (SARS-Cov-2) نام دارد. نام گذاری این بیماری و ویروس آن از سوی تدروس ادانوم گبریسیوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در اجلاس فوق العاده این نهاد در ژنو اعلام شده است.

بیماری تنفسی کرونا به کووید-19 تغییر نام داد

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 فوریه) کارشناسان و متخصصان امور پزشکی از سراسر جهان در اجلاسی دو روزه در شهر ژنو گردهم آمده اند. هدف از این اجلاس تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر در امر مقابله با شیوع این بیماری تنفسی و همچنین درمان آن اعلام شده است.

به گفته رئیس سازمان جهانی بهداشت، نام گذاری این ویروس باید به گونه ای صورت می گرفت که به یک موقعیت جغرافیایی، یک حیوان، یک فرد یا یک گروه از افراد اشاره نمی کرد و در حین حال به بیماری مرتبط بوده و به راحتی قابل تلفظ باشد. آدهانوم هم چنین به این نکته اشاره کرد که داشتن نام برای ویروس های جدید از این نظر اهمیت دارد که از استفاده از نام های دیگر که ممکن است نادرست یا برای گروهی ننگ آور باشند، جلوگیری می کند.

هم اکنون بیش از 42 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-19 در چین گزارش شده است و شمار قربانیان که تا به امروز بیش از 1000 نفر بوده از شمار قربانیان بیماری سارس در سال های 2002 و 2003 میلادی عبور کرده است. روز دوشنبه، حدود 103 نفر تنها در یک روز و در استان هوبئی چین جان باختند و شمار تلفات ملی چین را از این ویروس جدید به 1016 نفر رساندند اما شمار مبتلایان به این ویروس نسبت به روز گذشته آن با کاهش حدود 20 درصدی از 3062 نفر به 2478 نفر رسیده است.

در نهایت باید به شایعه مرگ یک فرد مبتلا به بیماری کووید-19 در ایران اشاره کنیم که بکیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، این خبر را تکذیب کرده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4717

به "بیماری تنفسی کرونا به کووید-19 تغییر نام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری تنفسی کرونا به کووید-19 تغییر نام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید