بورس دوشنبه چگونه آغاز شد؟ ، نیم ساعت تاخیر به دلیل اختلال در هسته بورس

به گزارش جعبه مهر، به گزارش تجارت نیوز، در شروع معاملات بازار سهام روز دوشنبه، شاخص کل بورس با افتی 200 واحدی روبرو شد. این در حالی است که معاملات بورس به دلیل اختلال در هسته با 30 دقیقه تاخیر شروع شد ولی فرابورس مطابق با روزهای گذشته از راس ساعت 9 معاملات خود را شروع کرد.

بورس دوشنبه چگونه آغاز شد؟ ، نیم ساعت تاخیر به دلیل اختلال در هسته بورس

تا ساعت 10، سه نماد ومعادن، بورس و کالا به ترتیب با 441، 201 و 161بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشته و وبلمت نیز 287واحد شاخص را منفی کرده است. در معاملات فرابورس نیز نماد ومهان بیشترین تاثیر منفی و فرابورس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

در 30 دقیقه ابتدایی معاملات بورس، بیش از 217 هزار معامله صورت گرفته که بر اساس آنها یک میلیارد و 281 هزار سهم با ارزشی بالغ بر 11 هزار و 300 میلیارد ریال خریداری شده است. این در حالی است که در یک ساعت ابتدایی معاملات فرابورس، بیش از 220 هزار معامله صورت گرفته که در این میان 882 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 9 هزار و 500 میلیارد ریال دادوستد شده است.

این نخستین باری نیست که بازار به دلیل اختلال در هسته با تاخیر شروع می شود. البته اختلالات قبلی اخیر مربوط به هسته معاملات فرابورس بوده و منجر به تاخیر در شروع معاملات فرابورس در روزهای واپسین سال گذشته شده بود. از سوی دیگر اختلال در سفارش گیری و عدم نمایش درست سفارشات در معاملات آنلاین نیز در روزهای اخیر موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورس شده است.

این که این همه اختلال در بازاری که ارزش معاملات روزانه آن بالای 5 هزار میلیارد تومان است و نزدیک 2 میلیون نفر سرمایه خود را در آن قرار داده اند، چه دلیلی دارد و چرا راه حلی برای آن اندیشیده نمی شود.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5478

به "بورس دوشنبه چگونه آغاز شد؟ ، نیم ساعت تاخیر به دلیل اختلال در هسته بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس دوشنبه چگونه آغاز شد؟ ، نیم ساعت تاخیر به دلیل اختلال در هسته بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید