بوئینگ گمشده سعی در خارج شدن از تیررس رادارها داشته است

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: یک مقام ارشد دولت مالزی تاکید نمود، هواپیمای مسافربری ناپدید شده این کشور احتمالا سعی نموده است تا پس از قطع ارتباط با برج مراقبت از تیررس رادارها خارج گردد.

بوئینگ گمشده سعی در خارج شدن از تیررس رادارها داشته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، در حالی که بیش از 4 هفته از ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ 777 مالزی با 239 سرنشین می گذرد کوشش ها برای یافتن جعبه سیاه این هواپیما بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش یک منبع مطلع دولت مالزی توضیح داد، پس از قطع ارتباط مخابراتی احتمالا این هواپیما سعی نموده است در جهتی به پرواز خود ادامه دهد که خارج از دید رادارها باشد.

این مقام دولت مالزی اضافه نمود، جمع بندی تحقیقات کارشناسان هواپیمایی از اطلاعات راداری کشورهایی که احتمال عبور این هواپیما از مرزهای آنها وجود داشته نشان می دهد که هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 ظاهرا قصد داشته تا پس از قطع ارتباط مخابراتی خود با برج کنترل از دید رادارها مخفی گردد.

این منبع مطلع دولت مالزی تاکید نمود، این هواپیما احتمالا در ابتدا به سوی اندونزی در حال پرواز بوده ولی سپس تغییر جهت داده و سوی غرب حرکت نموده و بر فراز دریای جنوبی چین و شبه جزیره ملکه به جهت خود ادامه داده است.

تاکنون فرضیه های زیادی در مورد علت اصلی سقوط این هواپیما مطرح شده که از آن جمله می توان به نقص فنی و عملیات تروریستی و هواپیماربایی اشاره نمود.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 4 هفته پیش در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3596

به "بوئینگ گمشده سعی در خارج شدن از تیررس رادارها داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ گمشده سعی در خارج شدن از تیررس رادارها داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید