برلوسکونی به جرم پرداخت رشوه به 3 سال حبس محکوم شد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: دادگاهی در شهر ناپل سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق ایتالیا را به جرم پرداخت رشوه به یک سناتور با هدف بی ثبات کردن دولت چپگرا در سالهای 2006 تا 2008 میلادی به 3 سال حبس محکوم کرد.

برلوسکونی به جرم پرداخت رشوه به 3 سال حبس محکوم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیلویو برلوسکونی 78ساله نخست وزیر سابق ایتالیا که با پرونده های متعدد قضایی روبه رو است، از سوی دادگاهی در شهر ناپل به جرم پرداخت رشوه به یک سناتور به 3 سال زندان محکوم شده است.

برلوسکونی در مورد پرداخت 3 میلیون یورو رشوه به سرجیو دی گریگوریو مجرم شناخته شده است. برلوسکونی این رشوه را با هدف خروج این سناتور ایتالیایی از ائتلاف رومانو پرودی نخست وزیر سابق ایتالیا پرداخت نموده است.

این اقدام برلوسکونی موجب تضعیف دولت پرودی شده و در نهایت در سال 2008 میلادی باعث سقوط دولت وی گشته است. پس از سقوط دولت رومانو پرودی، حزب فورتزا به رهبری برلوسکونی بار دیگر در انتخابات به پیروزی رسید و تا سال 2011 میلادی قدرت را در اختیار داشت.

این سناتور ایتالیایی نیز به دریافت رشوه اعتراف نموده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3923

به "برلوسکونی به جرم پرداخت رشوه به 3 سال حبس محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلوسکونی به جرم پرداخت رشوه به 3 سال حبس محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید