با ویتامین D همواره سالم بمانید

. منابع تامین ویتامین D. در نور مستقیم خورشید، ماهی چرب سالمون، میگو، پنیر، زرده تخم مرغ، جگر، قارچ، شیر غنی شده با این ویتامین، گل کلم و مکمل ها یافت می گردد.

با ویتامین D همواره سالم بمانید

پروژه غنی سازی آرد با ویتامین D. از مدتی پیش در کشور های دنیا اجرایی می شود. به گزارش مرکز ملی بهداشت و بهداری بریتانیا ان اچ اس، افزودنی های غذایی در آرد گندم می تواند به برطرف یکسری بیماری های جدی یاری کند.

پروژه غنی سازی آرد با ویتامین D. از مدتی پیش در کشور های مختلف در حال آنالیز است. غنی سازی آرد با ویتامین D. در مرحله مطالعات و تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی واقع شده است.

دانشمندان بریتانیایی بعد از تحقیقات دریافتند که افزودن ویتامین دی در آرد از خستگی، درد عضلات، بیماری های قلبی و افسردگی جلوگیری می نماید.

شایان ذکر است که پوست تیره نسبت به پوست روشن ویتامین کمتری جذب می نماید، اما تقریباً همه افراد به دلیل وخیم تر شدن وضعیت اقلیمی، کمبود ویتامین را تجربه می نمایند.

محققان معتقدند که کرم ضد آفتاب، آلودگی هوا و لباس های تنگ باعث می شود پوست به درستی انرژی خورشید را جذب نکرده و ویتامین دی فراوری نکند. کمبود ویتامین در بدن باعث پوکی استخوان و درد عضلات می شود.

در آمریکای شمالی تمام شیر های فراوریی با ویتامین D. و A. غنی می شوند و چیزی به اسم کمبود ویتامین D. در این کشور وجود ندارد. منابع تامین ویتامین D. در نور مستقیم خورشید، ماهی چرب سالمون، میگو، پنیر، زرده تخم مرغ، جگر، قارچ، شیر غنی شده با این ویتامین، گل کلم و مکمل ها یافت می شود.

به گفته کارشناسان صنایع غذایی، مقدار ویتامین D. مورد احتیاج بدن 1000 تا 4000 واحد بین المللی است و کمبود آن می تواند باعث بروز عوارضی، چون درد و ضعف ماهیچه ها، سردرد و سرگیجه، عفونت های مکرر، مسائل گوارشی، عرق بیش از حد، احساس افسردگی و راشیتیسم شود. درحال حاضر کمبود این ویتامین یکی از شایع ترین موارد کمبود ویتامین هاست که می تواند عواقبی جدی برای سلامتی داشته باشد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "با ویتامین D همواره سالم بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ویتامین D همواره سالم بمانید"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید