بازگشایی رواق های حرم رضوی با هماهنگی ستاد ملی کرونا

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: این آستان کاملا تابع ستاد ملی مقابله با کروناست و هیچ اقدامی در داخل حرم مطهر رضوی برای بازگشایی سایر اماکن متبرکه دیگر انجام نمی گیرد مگر اینکه با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا یا حوزه اجرایی این ستاد در خراسان رضوی باشد.

بازگشایی رواق های حرم رضوی با هماهنگی ستاد ملی کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مصطفی خاکسار قهرودی در آستانه دهه پایانی صفر در نشستی خبری اضافه نمود: تا به امروز هر اقدامی که در حرم مطهر رضوی انجام گرفته، کاملا با هماهنگی بخشهای مختلف و ستاد مقابله با کرونا بوده و کوشش دقیقی برای انجام هر گونه اقدام در شرایط شیوع کرونا انجام گرفته است و هنوز هم چیزی معین نیست و هر گونه اقدام در حرم مطهر با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل حاکم بودن شرایط خاصی که منبعث از شیوع کروناست دهه پایانی ماه صفر سال جاری در حرم مطهر رضوی حال و هوای شور و شیفتگی سالهای گذشته را ندارد و شاهد شعور و شور عمیق و باور گسترده مردم در قالب حضور فیزیکی شان در حرم مطهر رضوی نیستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: شیوع بیماری کووید 19 شوک مثبت و تکان دهنده ای بود که اگر انسان در مقابل حوادث به ویژه حوادث آزاردهنده احساس درماندگی کند، حاصل این احساس، بی پناهی، گمراهی و سرگردانی است و شوکی مانند شیوع ویروس کرونا به انسان یادآوری می نماید که باید به صندلی اصلی و ارتباط معنوی خود با خالق و با راهنمایان اصلی در زندگی اش یعنی ائمه اطهار (ع) بازگردد.

خاکسار اضافه نمود: به دلیل الزام رعایت پروتکلهای بهداشتی براساس تکلیفی که ستاد ملی مقابله با کرونا برعهده آستان قدس رضوی گذاشته است، فاصله ای بین زائران و مرکز نورانی حرم مطهر رضوی ایجاد شده اما این مهم موجب کمرنگی و اظهار محبت و علاقه نسبت به ائمه اطهار (ع) نمی گردد بلکه احساس در پناه این مراکز نورانی بودن، در بین مردم بیشتر می گردد و مسوولیت کسانی که خدمت به زائران را در این مراکز نورانی برعهده دارند سنگین تر می نماید.

وی اضافه نمود: از زمان شیوع بیماری کووید 19 آستان قدس رضوی با رعایت همه پروتکلهای بهداشتی برنامه ریزی خاصی برای دهه پایانی صفر انجام داده و تدابیر خاصی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی اتخاذ نموده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در پیک سوم شیوع ویروس کرونا، سختی و مسوولیت کار برای خادمان آستان قدس رضوی بیشتر می گردد و آنها کوشش می نمایند کار خود را با عمق لازم و در نظر دریافت شرایط موجود انجام دهند.

خاکسار شعار محوری سال جاری آستان قدس رضوی را در پناه امام ذکر و بیان نمود: در دهه پایانی ماه صفر سال جاری، آستان قدس رضوی مشابه سال گذشته برنامه های مختلفی را با هماهنگی بخشهای مختلف شهری، استانی و ملی و گاه فراملی در نظر گرفته که در سطوح مختلف اعم از تبلیغی، معرفتی، اجتماعی و خدماتی در حرم مطهر، مشهد و استانهای مختلف کشور ارائه می نماید.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جان باختگان بیماری کووید 19 در کشور به 26 هزار و 957 نفر رسید و 30 استان در شرایط قرمز یا هشدار کرونا هستند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7692

به "بازگشایی رواق های حرم رضوی با هماهنگی ستاد ملی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی رواق های حرم رضوی با هماهنگی ستاد ملی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید