بازسازی فاصله یاب لیزری ناسا برای استفاده مجدد

به گزارش جعبه مهر، یکی از طراحان اصلی تجهیزات مورد استفاده برای انجام آزمایشات علمی فضاپیمای آپولو درحدود 50 سال قبل، در کوشش برای به روزرسانی ابزار مذکور به منظور کاربرد مجدد آنهاست.

بازسازی فاصله یاب لیزری ناسا برای استفاده مجدد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پروفسور دوگ کوری استاد دانشگاه مریلند آمریکا که بسیاری از تجهیزات اندازه گیری لیزری فضاپیمای اپولو 11 ، 14 و 15 را در بین سال های 1969 تا 1971 طراحی نموده بود میخواهد این تجهیزات را برای استفاده مجدد به روزرسانی کند.

از تجهیزات مذکور در حدود نیم قرن قبل برای اندازه گیری دقیق فاصله میان زمین تا کره ماه استفاده شده بود. فضانوردان آپولو 11 بعد از ترک ماه در 21 جولای سال 1969 بسته کوچکی از تجهیزات را بر روی آن برجای گذاشتند تا بتوانند از روی زمین به جمع آوری اطلاعات در خصوص ماه ادامه دهند. یکی از این تجهیزات لیزری بعد از گذشت نیم قرن کماکان در حال فعالیت است.

این ابزار که برای فاصله یابی با استفاده از لیزر به کار می رود یک مکعب در ابعاد 3.8 در 3.8 در 3.8 سانتیمتر بوده و بعدها فضانوردان فرانسوی و روس هم تجهیزات مشابهی را برای فاصله یابی در ماه قرار دادند و بر همین اساس تعیین شد که ماه از زمین در حدود 385000 کیلومتر فاصله دارد.

مدل جدید این فاصله یاب لیزری که قرار است به ماه برده گردد NGLR نام داشته و صدبرابر دقیق تر از مدل نیم قرن قبل است و قرار است سه نسخه متفاوت از آن بر روی سطح ماه قرار داده گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2222

به "بازسازی فاصله یاب لیزری ناسا برای استفاده مجدد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی فاصله یاب لیزری ناسا برای استفاده مجدد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید