بازدید مدیرعامل صندوق احیا از ابنیه تاریخی استان مازندران

به گزارش جعبه مهر، مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به منظور آنالیز وضعیت بناهای واگذارشده موسسه متبوع خود و همچنین فرصت های آینده سرمایه گذاری مازندران، از ابنیه تاریخی این استان بازدید کرد.

بازدید مدیرعامل صندوق احیا از ابنیه تاریخی استان مازندران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا، هادی میرزایی در جریان سفر دو روزه خود به مازندران، با همراهی مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی این استان، از خانه آقاجان نسب بابل، خانه رمدانی ساری، خانه منوچهری آمل و کاخ چایخوران بازدید کرد و از نزدیک مسائل مربوط به احیا، مرمت و بهره برداری این بناها را مورد آنالیز قرار داد.

او با تأکید بر این که تمامی مراحل انجام فعالیت در ابنیه تاریخی باید موجبات حفظ هویت و شأن این بناها را فراهم سازد، اضافه کرد: ایجاد خدمات استاندارد در مرحله بهره برداری یکی از محورهای مهمی است که در دوره جدید فعالیت های صندوق، رویکرد جدی به آن وجود دارد و ارائه آموزش های لازم به منظور خدمت رسانی مناسب به علاقه مندان این ابنیه یکی از محور های مهم به شمار می رود.

مدیرعامل صندوق احیا با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد ابنیه تاریخی استان مازندران، توضیح داد: به دلیل موقعیت ویژه مازندران در حوزه گردشگری، ابنیه تاریخی استان، می توانند به عنوان مراکز مهم جذب گردشگر و اقدامات فرهنگی مورد توجه قرار گیرند، صندوق احیاء نیز تمام کوشش خود را برای ارتقای سطح بهره وری این اماکن به کار گرفته است.

او خاطر نشان کرد: امیدواریم با تعمیق بیش از پیش همکاری ها میان صندوق احیا و اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران روند واگذاری های در این استان سرعت بیشتری پیدا کند.

در ادامه این سفر دو روزه، رئیس هیئت مدیره صندوق احیا همچنین از خانه قریشی آمل، خانه کلبادی ساری، خانه نجفی بابل، مجموعه فرح آباد و آب انبارنو ساری، خانه عبادی، خانه شفاهی و کاروانسرای کمبوج آمل استان مازندران بازدید کرد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2385

به "بازدید مدیرعامل صندوق احیا از ابنیه تاریخی استان مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مدیرعامل صندوق احیا از ابنیه تاریخی استان مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید