بارش رگباری میهمان دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- کارشناس سازمان هواشناسی می گوید: در پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب دامنه های زاگرس مرکزی، بخش های از مرکز و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بارش رگباری میهمان دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور

کبری رفیعی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه نمود:در پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دامنه های زاگرس مرکزی مثل استان های کهگیلویه و بویراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، غرب استان اصفهان ، استان مرکزی ، دامنه های زاگرس جنوبی در کرمان ، مناطقی از استان فارس ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده و همچنین برای بخش هایی از مرکز کشور در استان های اصفهان ، قم ، شرق یزد و ارتفاعات البرز در تهران و شرق سمنان بارش های پرکنده ای رخ می دهد.

وی بیان نمود: امروز در شمال شرق کشور هم بارش خواهیم داشت که به شکل رگباری خواهد بود و بارش ها در شمال خراسان رضوی ، شمال خراسان شمالی ، کهگیلویه و بویر احمد ، جنوب اصفهان ، سیستان و بلوچستان ، جنوب شرق کرمان و شمال هرمزگان شدت بیشتری خواهد داشت و فردا انتظار داریم بیشترین بارش ها در غرب و جنوب اصفهان ، چهارمحال بختیاری ، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان باشد .

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه نیز در مناطقی از شمال غرب کشور مثل آذربایجان های شرقی و غربی ، اردبیل بارش های پراکنده ای رخ می دهد که برای روز دوشنبه از میزان این ناپایداری کاسته می شود .

رفیعی یادآور شد : پدیده دیگرنیز وزش باد شدید است ، که امروز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور پیش بینی شده است ، این پدیده در شمال سیستان و بلوچستان سبب پدیده گردو خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد .

وی گفت: از بعد ازظهر امروز پنجشنبه و طی روز جمعه فردا بخش های شرقی دریای عمان مواج متلاطم خواهد بود .

*** کاهش دمای 6 درجه ای در شمال شرق کشور

کارشناس هواشناسی اضافه نمود: از نظر نوسانات دمایی نیز روزهای پنجشنبه و جمعه استان هایی که در شمال شرق کشور واقع شده اند از جمله خراسان شمالی و خراسان رضوی 4 تا 6 درجه کاهش دما پیش بینی شده است که باز این مناطق از روز شنبه تا دوشنبه با افزایش دمای 5 تا 8 درجه نیز خواهند داشت .

وی گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا برای استان های سواحل دریای خزر نیز حدودا 3 تا 5 درجه افزایش پیدا می کند ،اما شرایط جوی تهران نیز امروز آسمان صاف خواهد بود و البته در بعد از ظهر نیمه ابری خواهد شد و گاهی وزش باد خواهد داشت ، حداکثر دمای تهران در امروز 31 درجه بالای صفر پیش بینی شده و حداقل دمای فردا صبح تهران نیز19 درجه بالای صفر خواهد شد .

علمی ** 9340**1601**

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1766

به "بارش رگباری میهمان دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش رگباری میهمان دامنه های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید