اپراتورهای VPNرسمی در کشور ایجاد می گردد

به گزارش جعبه مهر، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امیدواریم بتوانیم با مسؤولیت دادستانی و وزارت ارتباطات بتوانیم اپراتورهای VPNرسمی در کشور شکل دهیم به این معنی که وی پی ان طبق یک مقررات و با نظم مشخصی به وسیله اپراتورهای رسمی واگذار گردد.

اپراتورهای VPNرسمی در کشور ایجاد می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه نشست صبحانه کاری در سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: ما موافق تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت برای کاربران هستیم و در این رابطه پیشنهادی به کارگروه مشخص مصادیق فیلترینگ داده ایم، این کارگروه در حال حاضر در حال تهیه آئین نامه و دستورالعملی برای مشخص سطح دسترسی به اینترنت و فیلترینگ است و امیدواریم در اسرع وقت این طرح به انتها برسد.

فیروزآبادی گفت: ما می خواستیم این آئین نامه حدود 3 ماه گذشته آماده گردد اما متأسفانه جلسات این کارگروه دیر به دیر تشکیل می گردد و شاهد مقداری کندی در تصمیم گیری ها هستیم.

وی با اشاره به طرح موضوع وی پی ان قانونی گفت: این موضوع از قدیم مطرح شده بود اما اجرا نشد و امیدواریم با توجه به اینکه اقتصاد وی پی ان تبدیل به اقتصاد بزرگی شده است و سازمان ها و افراد زیادی از آن بهره برداری می نمایند با مسؤولیت دادستانی و وزارت ارتباطات بتوانیم اپراتورهای VPNرسمی در کشور شکل دهیم به این معنی که وی پی ان طبق یک مقررات و با نظم مشخصی به وسیله اپراتورهای رسمی واگذار گردد و واگذاری آن بنا بر مواردی باشد که در کشور احتیاج است از آن استفاده گردد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: به هر حال سازمان های خاصی بسته به فعالیت شان مانند سازمان های دولتی، بانک ها و سفارتخانه ها احتیاج به استفاده از VPNدارند و در برخی حوزه ها نیز شاهد تحریم آمریکا در سایت ها و اپلیکیشن ها هستیم که احتیاج است کسب و کارها از VPNبرای دسترسی استفاده نمایند، از این رو این آئین نامه در حال تدوین است تا موضوع استفاده از VPNدر کشور ساماندهی گردد.

وی در مورد موضوع جرایم استفاده از VPNدر کشور نیز گفت: طرحی در مجلس شورای اسلامی در این باره در دست تهیه است که مرکز ملی فضای مجازی نیز نظرات خود را در این باره ارائه داده است.

فیروزآبادی ادامه داد: متولی این طرح، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بوده و این طرح مراحل نهایی خود را طی می نماید تا به زودی در صحن مجلس مطرح و به صورت قانونی در بیاید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3934

به "اپراتورهای VPNرسمی در کشور ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپراتورهای VPNرسمی در کشور ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید