انگشت اتهام اردوغان به سوی آمریکا و اروپا

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهور ترکیه، آمریکا و اروپا را به دخالت در امور ترکیه بعد از انتخابات محلی در این کشور متهم کرد.

انگشت اتهام اردوغان به سوی آمریکا و اروپا

رجب طیب اردوغان و حزب حاکم در انتخابات روز یکشنبه در شهرهای مهم از جمله استانبول و آنکارا با شکست روبرو شد. در پی این اتفاق، این حزب نسبت به نتایج انتخابات اعتراض کرد.

در مقابل آمریکا از ترکیه خواست که نتایج را قبول نموده و اتحادیه اروپا نیز از آنکارا خواست که اجازه دهد مقامات منتخب آزادانه فعالیت نمایند.

اردوغان با رد این بیانیه ها اعلام نمود که آمریکا و اروپا حد خود را بدانند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا و اروپا در امور داخلی ترکیه دخالت می نمایند. ترکیه به همه جهان درس دموکراسی داده است.

چند روز قبل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود: انتخابات منصفانه و آزاد برای هر دموکراسی لازم و ضروری است و به همین دلیل پذیرش نتایج انتخابات نیز ضروری و ضروری است.

در انتخابات محلی ترکیه اکرم امام اوغلو توانست برای شهرداری استانبول به پیروزی برسد. این شکست بزرگی برای حزب حاکم و رئیس جمهور ترکیه بود.

در حال حاضر شورای عالی انتخابات ترکیه در حال آنالیز اعتراضات بوده و این در حالی است که رأی دهندگان و اپوزیسیون نگران هستند که این بازشماری آرا باعث مخدوش شدن آرای آنها گردد. ، ایسنا

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1429

به "انگشت اتهام اردوغان به سوی آمریکا و اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگشت اتهام اردوغان به سوی آمریکا و اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید