افزایش نمونه گیری کرونا در ژاپن با رشد آمار قربانیان

به گزارش جعبه مهر، با افزایش شمار قربانیان کروناویروس در ژاپن و ترس از فروپاشی سیستم سلامت این کشور، مقامات در کوشش اند تا با استفاده از خدمات سواره و تسهیل در جمع آوری نمونه ها، انجام تست های تشخیصیِ کرونا را گسترش دهند.

افزایش نمونه گیری کرونا در ژاپن با رشد آمار قربانیان

ژاپن با وجود فراخوان های بسیاری از کارشناسان بهداشتی که انجام تست های کرونا را برای تشخیص و جداسازی به موقع موارد و کاهش این بیماری ضروری می دانند، برای هفته ها این تست ها را به صورت محدود انجام می داد.

براساس اطلاعات دانشگاه آکسفورد، ژاپن در ماه مارس حدود 52 هزار تست واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) انجام داد که تنها 16 درصد از کل تعداد تست های اجرا شده در کره جنوبی محسوب می گردد.

کارشناسان می گویند: استراتژی ژاپن برای پایین نگه داشتن تعداد تست های PCR، ردیابی این بیماری را سخت نموده است. این در حالی است که بیماری کووید-19 در توکیو و سایر شهرهای عظیم این کشور به طور گسترده ای شیوع یافته و منجر به موجی از عفونت های داخل بیمارستانی و فلج شدن بعضی از مراکز درمانیِ آن شده است.

تصمیم به گسترش انجام این تست ها در حالی صورت گرفت که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن این هفته شرایط اضطراری را که در ابتدا برای توکیو و شش منطقه دیگر صادر شده بود، به کل کشور گسترش داده و نسبت به افزایش فشار به سیستم درمانی این کشور هشدار داد.

بنا بر گزارش رویترز، این اقدام جهت کاهش فشار بر سیستم سلامت ژاپن اجرا شده است.

تا به امروز 9787 نفر در سراسر ژاپن به کووید-19 مبتلا شده اند که از این میان 190 نفر جان خود را از دست داده و 935 نفر نیز بهبود یافته اند.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5790

به "افزایش نمونه گیری کرونا در ژاپن با رشد آمار قربانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نمونه گیری کرونا در ژاپن با رشد آمار قربانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید