اجرای جهت طبیعت گامی در راستای تحقق رویکرد انسان محوری است

به گزارش جعبه مهر، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، اجرای جهت طبیعت را گامی در راستای تحقق رویکرد انسان محوری مدیریت شهری دوره پنجم دانست و خواهان اجرایی شدن اولین جهت این پروژه تا سرانجام این دوره شد.

اجرای جهت طبیعت گامی در راستای تحقق رویکرد انسان محوری است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محمد سالاری در بازدید خود از محل ایجاد جهت طبیعت در اراضی عباس آباد، در مورد این پروژه گفت: اجرای این جهت پیشنهاد کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بود که با موافقت اعضای شورا، به عنوان یکی از محور های مصوب برنامه 5 ساله سوم شهرداری و برنامه و بودجه سال 99 مصوب شد.

وی ادامه داد: قرار است این جهت در گام اول به صورت پیاده راه و جهت دوچرخه از محدوده پارکینگ بیهقی در مجاورت مصلی تهران و محدوده پشت ساختمان بنیاد مستضعفان به روی تونل رسالت برود و بر فراز اتوبان حکیم تا محدوده برج میلاد ادامه یافته و در پارک پردیسان انتها پیدا کند.

سالاری توضیح داد: در این محدوده تا منطقه 22، مجموعه قابل توجهی از فضا های سبز و باز و رود دره ها را داریم که می توان از آن برای این پروژه انسان محور استفاده کرد. البته ایجاد جهت فعلی، گام اول محسوب می گردد و در ادامه می تواند تا مجموعه سرخه حصار ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه اجرای جهت طبیعت جدای از اینکه یک پروژه عمرانی محسوب می گردد، تحقق یک رویکرد انسان محوری است، گفت: در دوره های گذشته اتوبان سازی، بزرگراه سازی و تونل سازی برای خودرو ها در اولویت مدیریت شهری قرار داشت، اما مدیریت شهری دوره پنجم، رویکرد انسان محوری را انتخاب نموده و معتقد است، انسان ها باید بتوانند بر فراز خیابان ها تردد نمایند.

وی اضافه کرد: تقاضای ما از شهردار تهران و همکاران ایشان در شرکت اراضی عباس آباد و شهرداری منطقه 6 این است که برنامه ریزی ها به نحوی صورت گیرد که این جهت تا مجموعه برج میلاد تا انتها این دوره اجرایی گردد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7713

به "اجرای جهت طبیعت گامی در راستای تحقق رویکرد انسان محوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای جهت طبیعت گامی در راستای تحقق رویکرد انسان محوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید